Solenergibolag forsätter införa IFS Applications globalt

Ett globalt ledande företag inom solenergi fortsätter sin utrullning av IFS Applications till dotterbolag runt om i världen, och skapar därmed enhetliga affärsprocesser i sin organisation. Det nya avtalet inkluderar licenser, konsulttjänster och underhåll till ett uppskattat värde av 25 miljoner svenska kronor.

Företaget har varit kund till IFS sedan 2002. Den nuvarande lösningen innehåller komponenter för ekonomi, personalhantering, dokumenthantering, projekthantering, logistik och underhåll. Företaget uppgraderade under 2008 till den senaste versionen av IFS Applications och implementerade samtidigt lösningen på fler orter.

Företaget har standardiserat och effektiviserat sina affärsprocesser med hjälp av IFS Applications, och räknar med fler förbättringar inom inköp och produktionsplanering liksom ökad kontroll och bättre överblick över verksamheten.

Glenn Arnesen, vd för IFS Scandinavia, är nöjd över att denna viktiga kund fortsätter att växa globalt med IFS Applications. – Detta framgångsrika industriföretag tar nu ytterligare ett steg för att dra nytta av de fördelar som IFS Applications kan ge globala företag. Den globala utrullningen av IFS Applications är ett viktigt förbättringsprojekt för kunden, säger Glenn Arnesen.

Högteknologibranschen är en av IFS utvalda branscher. IFS erbjuder specifika lösningar för företag som utvecklar och tillverkar elektronikutrustning, elektronikkomponenter och halvledare. IFS Applications hanterar samtliga affärsprocesser, från design och diversifierad tillverkning till eftermarknad och garantihantering. Bland IFS kunder i högteknologibranschen finns Philips Business Communications, NEC, Maxon Motor och Olympus Optical.