Sri Lankas främsta detaljhandelsföretag väljer IFS Applications 8

IFS meddelar att ODEL, Sri Lankas mest kända detaljhandelsföretag inom mode, har valt IFS Applications™ 8 för att hantera sin värdekedja. Genom att implementera standardlösningen från IFS får ODEL tillgång till data i realtid, förbättrade planerings- och prognosverktyg samt ökad kontroll över lagerhanteringen för att bättre anpassa verksamheten efter kundernas behov.

ODEL, ett av Sri Lankas mest populära varumärken, säljer mode, inredningsdetaljer och andra accessoarer. Med IFS Applications 8 får ODEL tillgång till data i realtid genom hela organisationen, vilket kommer att hjälpa företaget att integrera sina försäljningskanaler. Lösningen stödjer även förbättrad lagerhantering, genomförsäljning samt avancerade prognos- och planeringsverktyg inklusive storleksnivåer och färgplanering.

IFS Applications 8 kommer att implementeras på 18 anläggningar över hela landet. ODEL kommer därigenom dra nytta av bättre översikt över sin logistik vilket gör det möjligt för företaget att planera och anpassa sig till konsumenttrender, effektivisera sin lagerpåfyllning samt förbättra sina resultat.

– Efter en noggrann utvärderingsprocess som omfattade alla större affärssystemsleverantörer valde vi IFS. IFS motsvarade bäst våra affärsbehov, både nu och i framtiden och vi ser fram emot ett nära samarbete över de kommande månaderna, säger Otara Gunawardene, VD, ODEL.

– Vi är glada över att kunna välkomna ODEL som kund och att stärka våra band till Sri Lankas ledande modekedja. Vår lösning kommer att hjälpa företaget att planera och hantera sin logistik, hela vägen ut till butikerna. ODEL kommer att kunna kombinera säljkanaler sömlöst och hantera sitt lager för att öka sina kunders lojalitet och nöjdhet, säger Jayantha De Silva, Vice President, IFS South Asia.

Mark Boulton
Chief Marketing Officer
press@ifsworld.com

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

Om ODEL

ODEL PLC (ODEL) är ett av de största företagen inom den Sri Lankesiska detaljhandelsbranschen. ODELs butiker erbjuder ett brett sortiment av produkter från lokala och globala producenter. Företaget driver 17 butiker över hela landet, bland annat i Colombo. ODEL är noterat på Colombo Stock Exchange.

Mer information finns på www.odel.lk

IFS™ är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: service & underhåll, tillverkning, logistik och projekt.  IFS har över 2100 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2800 anställda. Nettoomsättningen 2012 uppgick till 2,7 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/