Systra väljer IFS Applications för global projektkontroll

IFS meddelar att SYSTRA, ett globalt bygg- och konsultbolag inom järnväg och kollektivtransport, har valt IFS Applications för att stödja sin projektbaserade verksamhet i Frankrike och resten av världen. Avtalet omfattar licenser och tjänster och avser ett heltäckande affärssystem.

Franska SYSTRA är en ledande leverantör av bygg- och konsulttjänster inom järnväg och kollektivtransport. För att optimera effektivitet och kontroll i sina globala projekt har företaget beslutat sig för att investera i en integrerad branschlösning som säkrar tillgång till projektdata i realtid.

– Vi valde IFS Applications eftersom det erbjöd bäst stöd för vår projektbaserade verksamhet. IFS långa erfarenhet inom vår bransch samt deras globala supportorganisation och skickliga personal var också bidragande orsaker till vårt val, säger Pierre Verzat, VD, Systra.

– Vi är glada över att välkomna SYSTRA som kund. Projektorienterade företag behöver en helhetlig lösning för att ta kontroll över projektets livscykel. IFS levererar en integrerad projektstyrningslösning som täcker alla dessa krav. Systemet ger tillgång till korrekta projektdata i realtid samt fullständigt stöd för projektrelaterade ekonomi- och beslutsprocesser för förbättrad kontroll och lönsamhet, säger Amor Bekrar, VD, IFS France.

Implementeringen påbörjas i september, 2012.

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

Om SYSTRA
SYSTRA grundades 1995. Med huvudkontor i Paris erbjuder företaget tjänster inom järnväg och kollektivtrafik, inklusive transportplanering, projektledning, bygg och anläggning, integrationstestning samt underhåll. SYSTRA har cirka 3400 anställda samt en årsomsättning om 416 miljoner euro.

Mer information finns på www.systra.com.

IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2800 anställda. Nettoomsättningen 2011 uppgick till 2,6 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 juli 2012 kl. 08.30.

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.