Valberedning inför IFS årsstämma 2010

Vid årsstämman 2009 beslöts att inrätta en valberedning, som skall gälla intill nästa valberedning har utsetts, med uppgift att bereda och till kommande årsstämma lämna förslag till val av styrelseordförande och övriga ledamöter till bolagets styrelse, styrelsearvode uppdelat mellan ordförande och övriga ledamöter samt eventuell ersättning för utskottsarbete, arvode till revisor, beslut om principer för utseende av valberedning samt val av ordförande vid årsstämman.

Valberedningen skall bestå av styrelsens ordförande, en representant för bolagets huvudägare, en representant vardera för de två största institutionella aktieägarna i bolaget samt en representant för grundargruppen. Huvudägarens representant ansvarar för att sammankalla och leda valberedningens arbete. Representanter: Gustaf Douglas för bolagets huvudägare, familjen Douglas och Förvaltnings AB Wasatornet Ulf Strömsten, Catella fonder Lars Bergqvist, Lannebo fonder Bengt Nilsson, grundargruppen Anders Böös, IFS styrelseordförande