Wrights Group väljer IFS Applications

IFS meddelar att Wrights Group, en av Europas ledande leverantörer av kollektivtrafikfordon, har valt IFS Applications™ för att optimera sin globala verksamhet. Avtalet avser licenser, underhåll och tjänster till ett värde om cirka 1,2 miljoner pund.

Wrights Group är baserat i Ballymena i Nordirland och har etablerat sig som Europas ledande självständiga företag inom design och produktion av bussar. För att stödja sin internationella expansion i Europa, Asien och Amerika letade företaget efter ett affärssystem som var enkelt att konfigurera, underhålla och utöka.

– Vi valde IFS Applications eftersom systemet erbjöd oss den bästa kombinationen av global multi-site-kapacitet och omfattande funktionalitet för produktkonfiguration, projekthantering och logistik. Ytterligare en viktig faktor var att vi själva kan konfigurera systemet på ett enkelt sätt utan att försvåra uppgraderingar till framtida versioner, säger Lorraine Rock, Global Supply Chain Director, Wrights Group.

– Vi är glada över denna viktiga nya kund och vi ser fram emot att hjälpa Wrights Group uppnå sina tillväxtmål. IFS har många världskända kunder inom den globala fordonsindustrin och kan erbjuda en heltäckande branschlösning, säger Paul Massey, Managing Director, IFS Europe West.

Mark Boulton
Chief Marketing Officer
press@ifsworld.com

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

Om Wrights Group

Wrights Group Ltd  är en av Europas ledande leverantörer av kollektivtrafikfordon. Företaget grundades 1946 och var först med att producera bussar med låga golv i Storbritannien. Wrights Group är känt för att producera fordon som är eleganta, hållbara, högkvalitativa samt utrustade med innovativa lösningar. Nyligen vann företaget ett kontrakt för att leverera Routemaster-bussar till London.

Mer information finns på www.wrightbus.com

IFS™ är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: service & underhåll, tillverkning, logistik och projekt.  IFS har över 2200 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2600 anställda. Nettoomsättningen 2013 uppgick till 2,7 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 februari 2014 kl. 10.30.

Citat

Vi valde IFS Applications eftersom systemet erbjöd oss den bästa kombinationen av global multi-site-kapacitet och omfattande funktionalitet för produktkonfiguration, projekthantering och logistik. Ytterligare en viktig faktor var att vi själva kan konfigurera systemet på ett enkelt sätt utan att försvåra uppgraderingar till framtida versioner.
Lorraine Rock, Global Supply Chain Director, Wrights Group