Rekordresultat för CFDs – IG Markets halvårsresultat visar på kraftigt ökad handel

Report this content

IG Markets, som erbjuder derivatinstrumentet CFDs (Contracts For Difference), ägarbolag IG Group har återigen presenterat rekordresultat, både vad gäller intäkter och vinst. Det visar koncernens halvårsrapport. Rapporten visar att fler kunder väljer IG Markets och ökande aktivitet på marknaden.

IG Markets är en del av börsnoterade IG Group Holdings – ett världsledande företag som i 35 år arbetat med handel av finansiella derivatinstrument och ingår i FTSE 250 med ett börsvärde motsvarande över 14 mdkr. IG Markets startade verksamhet i Sverige i augusti och har sedan dess märkt av stort intresse för bolagets produkter. – Intresset för IG Markets produkter i Sverige har ökat betydligt sedan vi startade verksamheten i augusti. Det handlar både om nya kunder och om potentiella samarbetspartners. Jag tror att många uppskattar våra fördelaktiga villkor, bland annat dygnet-runt-handel, små spreadar och låga säkerhetskrav på aktier och index, säger Richard Tejme, VD IG Markets Sverige. Koncernens halvårsrapport, som presenterades i tisdags, visar att intäkterna ökade med 14 procent till 143,8 miljoner pund. Den justerade vinsten före skatt ökade med 34 procent till 81 miljoner pund medan EBITDA-marginalen motsvarande 56,3 procent. – Vi ser fortsatt stark aktivitet på marknaden och att fler och fler öppnar konton hos oss. Den europeiska verksamheten, exklusive Storbritannien, ökade vinsten med 64 procent till 21,7 miljoner pund. IG Markets kommer att fortsätta investera i teknik och i den svenska verksamheten, säger Richard Tejme.

Taggar: