AB Igrene offentliggör memorandum inför företrädesemissionen

AB Igrene, offentliggör härmed memorandum med anledning av bolagets företrädesemission, vars teckningstid inleds den 12 november 2019. Memorandum och anmälningssedel för teckning utan teckningsrätt finns tillgängliga på bolagets (www.igrene.se), Spotlight Stock Markets (www.spotlightstockmarket.com) och Eminova Fondkommissions (www.eminova.se) respektive hemsidor.

Erbjudandet i sammandrag:

Teckningstid: 12 november – 26 november 2019

Teckningskurs: 1,70 SEK per aktie

Antal aktier i erbjudandet: Erbjudandet omfattar 13 115 469 aktier.

Vid full teckning uppgår total emissionslikvid till cirka 22,3 MSEK.

De aktieägare eller företrädare för aktieägare som på avstämningsdagen den 8 november 2019 är registrerade i den av Euroclear för Bolagets räkning förda aktieboken äger företrädesrätt vid teckning. Aktieägare i Bolaget erhåller en (1) teckningsrätt för varje innehavd aktie. Det krävs en (1) teckningsrätt för att teckna en (1) aktie.

Även de som tidigare inte är aktieägare i Igrene är välkomna att teckna, och erhåller tilldelning i mån av utrymme. Teckningssedel finns på Igrenes hemsida www.igrene.se

Antal utestående aktier före nyemissionen: 13 115 469 aktier.

Handel med BTA: Handel med BTA (Betald Tecknad Aktie) kommer att ske på Spotlight från och med den 12 november och pågå fram till dess att Bolagsverket har registrerat nyemissionen. Se vidare investeringsmemorandum på Igrenes hemsida.

Mats Budh, VD

AB Igrene prospekterar efter gas och olja i Siljansringen i Dalarna med fokus på gas. Bolaget är noterat på Spotlight Stockmarket och har cirka 3 000 aktieägare.

Igrene har upptäckt gasfyndigheter på flera platser i Siljansringen. Ett stort antal provborrningar hargenomförts, och i flertalet av dessa hål förekommer kraftiga flöden av ren metangas.

Bolaget har undersökningstillstånd för gas och olja inom mycket stora områden av den delen av Siljansringen som ligger utanför nedslagskratern där förutsättningarna för att hitta lock, som håller gasen instängd, är goda.