iioote och ThingsBoard meddelar tekniskt partnerskap för att korta marknadsledtider

iioote AB ingår ett tekniskt partnerskap med ThingsBoard, Inc. för att stärka det gemensamma utbudet av IoT-lösningar med hjälp av den avancerade IoT-plattformen ThingsBoard Professional Edition, med stöd för den ledande LPWAN-standarden, LoRaWANTM.

Samarbetet med de bästa leverantörerna är en del av iiootes globala riktning och mål för att bidra till Sveriges mål att vara det bästa i världen att använda potentialen för digitalisering.

"Vid vår utvärdering av flera olika IoT-plattformar bestämde vi oss för att använda ThingsBoard Community Edition för att snabbt komma igång med testning av våra konceptlösningar, då den erbjuder ett enkelt sätt att få tillgång till data från alla våra sensorer och stöd för visualisering. Vi upptäckte snart att ThingsBoard också uppfyllde våra behov av att bygga kommersiella tjänster. Med allt fler sensorer, ökande antal kunder och krav har vi migrat till ThingsBoard Professional Edition med mycket mer funktionalitet för större implementeringar och flera kunder. Vi lägger till ytterligare servrar allt eftersom våra kunder växer", säger Bertil Moberg, ansvarig för IoT Solutions på iioote.

"ThingsBoard-kunder finns globalt och vi behöver lokala partners för att ge bästa möjliga stöd i många länder och regioner. Vi är involverade i flera diskussioner med både stora och små företag baserade i Sverige och Skandinavien och behöver en partner med djup spetskunskap om IoT och LPWAN. iioote var utan tvekan det naturliga valet. Våra kombinerade insatser kommer att erbjuda förbättrade lösningar till kunder med en IoT-plattform i topklass. Samarbetet möjliggör ytterligare stöd i Norden och ökar vår närvaro på marknaden för att bli de facto-standarden för IoT-plattformar", säger Andrew Shvayka, VD för ThingsBoard.

Kontakt: Bertil Moberg, Head of IoT-Solutions, tfn 0709 87 29 39, bertil.moberg@iioote.com

Om ThingsBoard, Inc.

ThingsBoard, Inc. - ett amerikanskt företag grundat 2016 med R&D-centrum i Kiev, Ukraina är huvudansvarig för ThingsBoard Open Source IoT-plattform. Företaget levererar och förbättrar ständigt den skalbara, robusta och prisvärda IoT-plattform som dramatiskt minskar lanseringstid för IoT-lösningar.

Flaggskeppsprodukten för företaget - ThingsBoard - är en avancerad IoT-plattform för hantering, datainsamling, bearbetning och visualisering av sensorer och sensordata. Den har stöd för kända industriprotokoll och stöder implementering såväl i molnet som lokal installation (on-premises). ThingsBoard kombinerar skalbarhet, feltolerans och prestanda för att aldrig förlora några data. Den är tillgänglig för fri användning (open-source) såväl som en licensierad version med utökad funktionalitet.

Kontakt: Andrew Shvayka, VD, tfn +1 415 766 9144, ashvayka@thingsboard.io