Mads Ryum Larsen utsedd till medlem av IK:s Executive Committee

Mads Ryum Larsen har utsetts till medlem av IK Investment Partners Executive Committee från och med den 1 juli 2009. Mads Ryum Larsen är sedan 2005 ansvarig för IK:s investerarrelationer och har tidigare varit ansvarig för IK:s danska och norska investerings verksamhet. Han utsågs till partner 2004 efter att ha varit director sedan 1997. – Dagens utnämning är ett viktigt steg i den fortsatta utvecklingen av IK, där vi kan dra nytta av Mads kombinerade erfarenhet av att både ha arbeta med våra investeringsaktiviteter och med IK:s investerare. Mads omdöme och erfarenhet kommer at vara ett viktigt tillskott till vår Executive Committee, säger Björn Savén, arbetande styrelseordförande. IK:s Executive Committee består nu av Björn Savén, Detlef Dinsel, Christopher Masek, Michael Rosenlew och Mads Ryum Larsen. Mads Ryum Larsen är civilekonom från Copenhagen Business School. Han anställdes på IK 1990 och är baserad i London.