Ikano Bank offentliggör erbjudande om återköp av utstående obligationer

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIUM OCH BESITTNINGAR (INKLUSIVE PUERTO RICO, AMERIKANSKA JUNGFRUÖARNA, GUAM, AMERIKANSKA SAMOA, WAKEÖARNA, NORDMARIANERNA OCH VARJE DELSTAT I USA OCH DISTRICT OF COLUMBIA) ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG. DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT KAN STRIDA MOT LAG I VISSA JURISDIKTIONER (I SYNNERHET USA OCH STORBRITANNIEN).

Ikano Bank AB (publ) (“Bolaget” eller “Ikano Bank”) erbjuder innehavare av Bolagets utstående seniora icke-säkerställda obligationer med rörlig ränta och med förfall 28 november 2022, med utstående volym om 450 miljoner kronor (ISIN: SE0011870039) (”Obligationerna”), ett återköp där Ikano Bank köper tillbaka samtliga Obligationer mot ett kontant vederlag motsvarande 100.00 procent av det nominella beloppet, plus upplupen och icke betald ränta (”Återköpserbjudandet”). Obligationerna kommer att återköpas i enlighet med villkoren i ett återköpsdokument daterat 18 oktober 2022 (”Återköpsdokumentet”).

Återköpsdokumentet finns tillgängligt via följande länk:

Återköpserbjudandet löper ut kl. 12:00 CEST den 20 oktober 2022 om det inte förlängs, dras tillbaka eller avslutas efter beslut av Bolaget. Förväntad likviddag för Återköpserbjudandet är den 24 oktober 2022. Bolaget avser att makulera samtliga Obligationer som återköps i enlighet med Återköpserbjudandet.

Ikano Bank har lämnat i uppdrag till Nordea Bank Abp att agera dealer manager för återköpserbjudandet.

Dealer Manager
Nordea Bank Abp: +45 61 36 03 79, nordealiabilitymanagement@nordea.com

Ikano Bank skapar möjligheter för en bättre vardag genom att erbjuda enkla, schyssta och prisvärda tjänster, för en sund ekonomi för de många människorna. Vårt erbjudande inkluderar spar- och låneprodukter för konsumenter, säljsupport för handlare och leasing- och factoring för företag. Vi är verksamma i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland och Österrike. Ikano Bank är en del av Ikanogruppen som äger 51 procent av Ikano Bank. Ingka Group, den största IKEA-återförsäljaren som representerar cirka 90 % av IKEAs detaljhandelsförsäljning och driver IKEAs försäljningskanaler under franchiseavtal med Inter IKEA Systems B.V., äger de återstående 49 % av banken. Ikano Banks huvudkontor ligger i Malmö och företaget är registrerat i Älmhult där verksamheten en gång grundades.