Ikano Banks årsredovisning och hållbarhetsrapport publicerad på www.ikanobank.se

Ikano Bank AB (publ) Årsredovisning (på svenska och engelska) och Hållbarhetsrapport (på engelska) för 2019 finns nu tillgängliga på https://ikanobank.se/om-banken/ekonomisk-information

I sin kommentar för året skriver VD Henrik Eklund:

Transformationen av banken fortsätter
”Under 2019 har vi målmedvetet arbetat vidare med det förbättringsarbete som startades i början av året; ett arbete som genomsyrar hela banken. En mängd åtgärder har vidtagits och jag vill särskilt lyfta fram att vi arbetat fram och lanserat en ny strategi för banken. Målet är att vi genom fokus på och förbättring inom sex viktiga områden de kommande två åren kommer skapa en mer digital och entreprenörsdriven bank. En ny ledningsgrupp har skapats för att driva på detta arbete.”

Informationen är sådan som Ikano Bank AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 mars 2020 kl. 11.00.

Henrik Eklund, vd eller Pontus Sardal, CFO

Ikano Bank erbjuder enkla och förmånliga lån och sparprodukter till privatkunder, säljstödstjänster till detaljhandelsföretag samt leasing och fakturaköpslösningar till företagskunder. Ikano Bank finns i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland samt Österrike, och är en del av Ikanokoncernen. Ikano är en internationell grupp av företag med verksamheter inom bank, bostad, tillverkning, försäkring, analys och detaljhandel. Ikanogruppen grundades 1988 och ägs av familjen Kamprad.