Ikano Banks årsredovisning och hållbarhetsrapport publicerad på www.ikanobank.se

Ikano Bank AB (publ) Årsredovisning (på svenska och engelska) och Hållbarhetsrapport (på engelska) för 2020 finns nu tillgängliga på https://ikanobank.se/om-banken/ekonomisk-information

En ny bank växer fram
I sin kommentar för året skriver VD Henrik Eklund:

”Vi kommer alla att minnas 2020 som året när allt ställdes på ända och många saker vi tagit för givet förändrades helt. Det är också året då vi på Ikano Bank är inne i vår största transformation någonsin.
Med engagerade medarbetare och innovativa lösningar lanserar vi en ny plattform som gör oss till en fullt digitaliserad, enkel och omhändertagande bank för de många människorna. Det innebär också en kulturförändring, tillbaka till den entreprenörsdrivna och kundnära bank Ingvar Kamprad en gång grundade.”

Informationen är sådan som Ikano Bank AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 mars 2021 kl 11.00.

Henrik Eklund, vd eller Pontus Sardal, CFO
email: communication@ikano.se

Ikano Bank AB (publ) skapar möjligheter för en bättre vardag genom att erbjuda enkla, schyssta och prisvärda tjänster, för en sund ekonomi för de många människorna. Vårt erbjudande inkluderar spar-, och låneprodukter för konsumenter, säljsupport för handlare samt leasing och factoring lösningar för företag. Vi är verksamma i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland och Österrike, och är en del av Ikano. Ikano är en internationell grupp av företag med verksamheter inom bank, bostad, tillverkning, försäkring, analys och detaljhandel. Ikanogruppen grundades 1988 och ägs av familjen Kamprad.