Ikano Banks årsredovisning och hållbarhetsrapport publicerad på www.ikanobank.se

Ikano Bank AB (publ) Årsredovisning (på svenska och engelska) och Hållbarhetsrapport (på engelska) för 2022 finns nu tillgängliga på https://ikanobank.se/om-banken/ekonomisk-information

I sin kommentar för året skriver VD Henrik Eklund:

”Vi genomför ett omfattande förändringsarbete i banken för att öka kundnöjdhet, tillväxt och lönsamhet, ett arbete som accelererats ytterligare sedan Ingka steg in som delägare under sommaren 2021. Att transformera banken innebär stora utmaningar, både kommersiellt, tekniskt och organisatoriskt. Vårt långsiktiga mål är att stärka bankens kommersiella relevans och vara branschledande inom hållbarhet.”

Informationen är sådan som Ikano Bank AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 mars 2023 kl 11.00.

Henrik Eklund, VD

email: communication @ikano.se

Ikano Bank skapar möjligheter för en bättre vardag genom att erbjuda enkla, schyssta och prisvärda tjänster, för en sund ekonomi för de många människorna. Vårt erbjudande inkluderar spar- och låneprodukter för konsumenter, säljsupport för handlare och leasing- och factoring för företag. Vi är verksamma i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland och Österrike. Ikano Bank är en del av Ikanogruppen som äger 51 procent av Ikano Bank. Ingka Group, den största IKEA-återförsäljaren under franchiseavtal med Inter IKEA Systems B.V., äger de återstående 49 % av banken. Ikano Banks huvudkontor ligger i Malmö och företaget är registrerat i Älmhult där verksamheten en gång grundades.