Ikano Banks årsredovisning publicerad på www.ikanobank.se

Ikano Bank AB:s årsredovisning för 2013 finns nu tillgänglig på www.ikanobank.se/OmIkanoBank_EkonomiskInformation på svenska och engelska.

I sin kommentar för året skriver VD Stefan Nyrinder bland annat:

”Ikano Bank utvecklades väl under året som gick. Vår företagsverksamhet fortsatte sin starka tillväxt och bankens totala affärsvolym ökade med 11 procent till cirka 39 miljarder kronor. Att rörelseresultatet var lägre beror på vårt byte av redovisningsvaluta, lägre avkastning på likviditetsportföljen samt investeringar för ökad effektivitet och kundnytta. Justerar vi för strukturkostnader är vår intjäning fortsatt stark. Det visar att tjänster som är enkla att förstå och som erbjuds till schyssta villkor uppskattas. Sammantaget har Ikano Bank en stabil grund att växa från och jag ser fram emot att utveckla vårt erbjudande ytterligare det kommande året.”

Stefan Nyrinder, Vd tel: 0705-868 414
Janice Söderholm Kvist, CFO tel: 0706-670 480

Ikano Bank erbjuder enkla och förmånliga lån och sparprodukter till privatkunder, säljstödstjänster till detaljhandelsföretag samt leasing och fakturaköpslösningar till företagskunder. Ikano Bank finns i Norden, Storbritannien och Nederländerna och ingår i Ikanogruppens affärsområde Finans. Ikano är en internationell koncern som utvecklar, äger och förvaltar företag inom områdena finans, fastighet, försäkring och detaljhandel. Ikano bildades 1988 och ägs av familjen Kamprad. Mer information hittar du på www.ikanobank.se