Ikano Försäkring utser ny VD

Report this content

Ikano Försäkring har utsett Charlotte Boij som ny VD för bolagen Ikano Försäkring AB och Ikano Livförsäkring AB. Charlotte börjar senast den 1:a oktober 2011, villkorat av Finansinspektionens ledingsprövning, och ersätter Tomas Wittbjer som har varit tillförordnad VD sedan februari i år.

Charlotte har mer än 20 års erfarenhet från försäkringsbranschen. Hennes nuvarande position är Nordisk Återförsäkringsdirektör på RSA Scandinavia (Trygg-Hansa och Codan).

Tidigare var Charlotte VD för Länsförsäkringar International, en nystartad verksamhet med inriktning på privata och kommersiella försäkringar i Lettland och Litauen.

– Jag ser fram emot att ta den här verksamheten vidare till nästa nivå tillsammans med teamet på Ikano Försäkring, säger Charlotte Boij.

– Jag välkomnar Charlotte till Ikano och är övertygad om att vi kan ha stor nytta av hennes tidigare erfarenheter, säger Tomas Wittbjer.

För ytterligare information, kontakta:
Tomas Wittbjer, + 352 691 93 93 93

Affärsområdeschef, Försäkring inom Ikano

IKANO ÄR EN INTERNATIONELL KONCERN SOM UTVECKLAR, ÄGER OCH FÖRVALTAR FÖRETAG INOM OMRÅDENA FINANS, FASTIGHET, FÖRSÄKRING, KAPITALFÖRVALTNING OCH DETALJHANDEL. IKANO BILDADES1988 OCH ÄGS AV FAMILJEN KAMPRAD. INGVAR KAMPRAD ÄR GRUNDAREN AV IKEA. IKANOS STYRKA KÄNNETECKNAS AV ATT VI ARBETAR TILLSAMMANS FÖR ATT SKAPA LÅNGSIKTIGA LÖSNINGAR BASERADE PÅ SCHYSSTA VILLKOR SOM SKAPAR MERVÄRDEN FÖR VÅRA SAMARBETSPARTNERS, KUNDER OCH OSS SJÄLVA. IKANO FÖRSÄKRINGS HUVUDKONTOR HAR SITT SÄTE I SUNDBYBERG. MER INFORMATION HITTAR DU PÅ WWW.IKANOFORSAKRING.SE

Taggar: