Ikano förvärvar mark i Sköndal

Report this content

Ikano förvärvar mark i natursköna Sköndal i Stockholm och inleder ett samarbete med Stiftelsen Stora Sköndal. På platsen blir det ett vårdboende med 72 lägenheter samt ett hyreshus med 48 hyreslägenheter och LSS-boende. Inflyttning är beräknad till 2019-2020. På sikt ges möjlighet för Ikano att bygga ytterligare 500 lägenheter.

– Vi ser fram emot att få vara med att skapa en levande och socialt hållbar stadsdel. I den första etappen blir det 48 hyresrätter, ett LSS-boende och på sikt ytterligare ca 500 lägenheter med olika upplåtelseformer säger Robert Jaaniste, vd Ikano Bostad.

– Sedan sommaren 2016 äger, utvecklar och förvaltar vi trygga och ändamålsenliga fastigheter för vårdboenden, säger Maria Rydén, vd Ikano Vårdboende. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Stiftelsen Stora Sköndal för att skapa ett boende i framkant med höga hållbarhetskrav och med de allt fler äldre människornas bästa i fokus.

För mer information, vänligen kontakta:

Robert Jaaniste, vd Ikano Bostad
robert.jaaniste@ikano.se, +46 (0)10-330 44 11

Maria Rydén, vd Ikano Vårdboende
maria.ryden@ikano.se, +46 (0)10-330 40 57

Tillsammans utgör Ikano Bostad och Ikano Vårdboende affärsområdet Fastigheter inom Ikanogruppen som ägs av familjen Kamprad. Ikanos vision är att skapa möjligheter för en bättre vardag för de många människorna. Gruppen har cirka 4 500 anställda i 14 länder.