100% uthyrt på Ikanos nya handelsplats i Uddevalla

Redan 8 månader innan planerad öppning av Ikano Retail Centres nya handelsplats i Uddevalla är lokalerna fullt uthyrda.

Handelsplatsen på Östra Torp i Uddevalla består av 2 byggnader på tillsammans ca 23 000 kvm. Ikano Retail Centres har tecknat hyresavtal med 10 hyresgäster på denna yta. Bland dessa finns Elgiganten, Jula, Flügger, Citygross, Jysk, Lekia och Kronans Droghandel. Självklart kommer även IKEA att finnas på området.

– Det är oerhört glädjande att vi har hyrt ut alla lokaler i vår nya fastighet i Uddevalla och dessutom redan 8 månader innan butikerna öppnar. Vi ser fram emot att öppna i Uddevalla och har redan ett gott samarbete med flera av aktörerna, säger Jan Kristensson, vd på Ikano Retail Centres.

Handelsplatsen kommer att öppna i september 2013 och Ikano räknar med tre miljoner besökare per år. IKEA planerar att öppna sitt varuhus på området innan sommaren 2013.

Utöver Östra Torp i Uddevalla så bygger Ikano Retail Centres flera nya handelsplatser i Borlänge, Kungens Kurva och Älmhult och Umeå.

Jan Kristensson, Ikano Retail Centres

www.ikanoretailcentres.se

IKANO RETAIL CENTRES ÄGS GEMENSAMT AV IKANO FASTIGHETER OCH IKEA. FÖRETAGET UTVECKLAR HANDELSPLATSER MED IKEA SOM HUVUDANKARE I SVERIGE, FINLAND, NORGE OCH DANMARK. IKANO FASTIGHETER ÄR EN LÅNGSIKTIG FASTIGHETSÄGARE OCH PROJEKTUTVECKLARE MED AFFÄRSSEGMENTEN IKANO RETAIL CENTRES, IKANO KONTOR OCH IKANO BOSTAD. IKANO FASTIGHETER INGÅR I IKANO SOM ÄGS AV FAMILJEN KAMPRAD. IKANO ÄR EN INTERNATIONELL FÖRETAGSGRUPP MED VERKSAMHETER INOM FINANS; FÖRSÄKRING; KAPITALFÖRVALTNING OCH DETALJHANDEL.

Jan Kristensson, VD Ikano Retail Centres