Idag öppnar Ikano Retail Centres nya handelsplats i Borlänge

Norra Backa Handelsplats i Borlänge är den andra av tre handelsplatser som Ikano Retail Centres öppnar under hösten.

På handelsplatsens 22 500 kvm handelsyta öppnar Jula, Clas Ohlson, Elgiganten, Intersport, Kronans Droghandel, Systembolaget och Coop. De blir grannar med IKEA som också öppnar inom kort.

- Vi är stolta och glada över att vi nu öppnar de första två husen på Norra Backa Handelsplats. Detta är bara början då ytterligare två hus är under uppbyggnad på platsen, säger Jan Kristensson, VD, Ikano Retail Centres.

Ikano Retail Centres har idag ett flertal befintliga handelsplatser i Sverige och Finland. Förutom i Borlänge öppnar även handelsplatser i Uddevalla och Älmhult under hösten. Ett nytt shoppingcenter kommer att stå klart i Kungens Kurva under våren 2014 och det planeras för ytterligare shoppingcenter i Umeå, Kållered och i Söderstaden i Stockholm.

Jan Kristensson, Ikano Retail Centres

För mer information se

www.ikanoretailcentres.se och www.norrabackahandelsplats.se

IKANO RETAIL CENTRES

IKANO RETAIL CENTRES ÄGS GEMENSAMT AV IKANO FASTIGHETER OCH IKEA. FÖRETAGET UTVECKLAR HANDELSPLATSER MED IKEA SOM HUVUDANKARE I SVERIGE, FINLAND, NORGE OCH DANMARK. IKANO FASTIGHETER ÄR EN LÅNGSIKTIG FASTIGHETSÄGARE OCH PROJEKTUTVECKLARE MED AFFÄRSSEGMENTEN IKANO RETAIL CENTRES OCH IKANO BOSTAD. IKANO FASTIGHETER INGÅR I IKANO SOM ÄGS AV FAMILJEN KAMPRAD. IKANO ÄR EN INTERNATIONELL FÖRETAGSGRUPP MED VERKSAMHETER INOM FINANS, FASTIGHETER, FÖRSÄKRING OCH DETALJHANDEL.

Snabbfakta

Jan Kristensson, VD, Ikano Retail Centres