Norra Backa handelsplats i Borlänge växer med 7 nya butiker

Nu öppnar Ikano Retail Centres ytterligare två byggnader på Norra Backa handelsplats.

Handelsplatsens första och andra byggnad invigdes under hösten förra året. I slutet av mars och början av april flyttar nu Team Sportia, Arken Zoo, Sova, Rusta, Hööks, Naturkompaniet och CT Home in på handelsplatsen. I oktober kommer även Babyproffsen att öppna sin butik.

- Norra Backa handelsplats växer och vi är väldigt nöjda med butiksutbudet på området. Vi hoppas att vi kan erbjuda de allra flesta en positiv shoppingupplevelse, säger Jan Kristensson, VD på Ikano Retail Centres.

Ikano har idag ett flertal befintliga handelsplatser i Sverige och Finland, bl.a. shoppingcenter i Sundsvall, Linköping, Västerås och Kuopio. I april öppnar ett shoppingcenter i Kungens Kurva utanför Stockholm. Ikano planerar även för shoppingcenter i Umeå och Söderstaden i Stockholm.

Jan Kristensson, Ikano Retail Centres

För mer information om Ikano Retail Centres: www.ikanoretailcentres.se

För mer information om Norra Backa Handelsplats: www.norrabackahandelsplats.se

IKANO RETAIL CENTRES ÄGS GEMENSAMT AV IKANO FASTIGHETER OCH IKEA. FÖRETAGET UTVECKLAR HANDELSPLATSER MED IKEA SOM HUVUDANKARE I SVERIGE, FINLAND, NORGE OCH DANMARK. IKANO FASTIGHETER ÄR EN LÅNGSIKTIG FASTIGHETSÄGARE OCH PROJEKTUTVECKLARE MED AFFÄRSSEGMENTEN IKANO RETAIL CENTRES OCH IKANO BOSTAD. IKANO FASTIGHETER INGÅR I IKANO SOM ÄGS AV FAMILJEN KAMPRAD. IKANO ÄR EN INTERNATIONELL FÖRETAGSGRUPP MED VERKSAMHETER INOM FINANS, FASTIGHETER, FÖRSÄKRING OCH DETALJHANDEL.

Jan Kristensson, VD, Ikano Retail Centres