Nya butiker till Ikano Retail Centres shoppingcenter i Kungens Kurva

I april öppnar Ikano Retail Centres nya shoppingcenter i Kungens Kurva utanför Stockholm. Centret kommer att vara uppdelat på två plan med ca 20 hyresgäster på 20 000 kvm.

Flera stora kedjor har valt att etablera sig i shoppingcentret, bl.a. H&M, KappAhl, Stadium, Intersport, Clas Ohlson, Lindex och Telia. Förutom dessa kommer även att Barista och frisörkedjan Skult att öppna.

-Att öppna ett shoppingcenter bredvid världens största IKEA varuhus känns väldigt spännande. Kungens Kurva är redan ett starkt handelsområde och vårt shoppingcenter kommer att förstärka det ytterligare, säger Jan Kristensson, VD, Ikano Retail Centres.

Ikano Retail Centres har idag ett flertal befintliga handelsplatser i Sverige och Finland, bl.a. shoppingcenter i Sundsvall, Linköping, Västerås och Kuopio. Förutom den nya handelsplatsen i Kungens Kurva planeras även shoppingcenter i Umeå, Kållered och i Söderstaden i Stockholm.

Jan Kristensson, Ikano Retail Centres

För mer information se www.ikanoretailcentres.se

IKANO RETAIL CENTRES ÄGS GEMENSAMT AV IKANO FASTIGHETER OCH IKEA. FÖRETAGET UTVECKLAR HANDELSPLATSER MED IKEA SOM HUVUDANKARE I SVERIGE, FINLAND, NORGE OCH DANMARK. IKANO FASTIGHETER ÄR EN LÅNGSIKTIG FASTIGHETSÄGARE OCH PROJEKTUTVECKLARE MED AFFÄRSSEGMENTEN IKANO RETAIL CENTRES OCH IKANO BOSTAD. IKANO FASTIGHETER INGÅR I IKANO SOM ÄGS AV FAMILJEN KAMPRAD. IKANO ÄR EN INTERNATIONELL FÖRETAGSGRUPP MED VERKSAMHETER INOM FINANS, FASTIGHETER, FÖRSÄKRING OCH DETALJHANDEL.

Att öppna ett shoppingcenter bredvid världens största IKEA varuhus känns väldigt spännande. Kungens Kurva är redan ett starkt handelsområde och vårt shoppingcenter kommer att förstärka det ytterligare.
Jan Kristensson, VD, Ikano Retail Centres