Öppningsdatum klart för IKEA Centres shoppingcenter i Umeå

Det står nu klart att IKEA Centres nya shoppingcenter på Söderslätt i Umeå öppnar den 17 mars 2016. Centret kommer att innehålla ett 90-tal butiker, restauranger och caféer fördelat på ca 35 000 kvm i två plan.

- Det är jättespännande att nu ha satt ett datum för öppningen av shoppingcentret. Jag ser fram emot att kunna bjuda besökarna på positiva shoppingupplevelser, säger Mia Eskilsson, Centrumchef, IKEA Centres Umeå

Några av de blivande hyresgästerna är The Industry, Skult, Royal Design, Lyko, Volt, MQ, Kappahl, Stadium, Rituals, Carlings, Cubus, Nilson Shoes, Panduro och Clas Ohlson.

- Redan nu är mer än 90% av ytan uthyrd och just nu förs diskussioner med potentiella hyresgäster vad gäller resterande del. Det känns mycket positivt inför öppningen nästa vår, säger Camilla Ahlgren, Leasing Director på IKEA Centres Nordic.

IKEA Centres Nordic har idag 13 befintliga shoppingdestinationer i Norden, bl.a. i Sundsvall, Västerås, Linköping, Kungens Kurva och Kuopio. Det planeras även för ett shoppingcenter i Kållered och en utbyggnad av det befintliga shoppingcentret i Kungens Kurva.

För mer information, vänligen kontakta:

Mia Eskilsson, Centrumchef, IKEA Centres Umeå, 076-322 73 21

mia.eskilsson@ikea.com

Jessica Svensson, Communications Manager, IKEA Centres Nordic, 0709–70 86 26,

jessica.svensson6@ikea.com

OM IKEA CENTRES

IKEA Centres är IKEA Koncernens globala shoppingcenterbolag. Vi utvecklar och förvaltar shoppingdestinationer för de många människorna, tillsammans med ett IKEA varuhus. Vi erbjuder stora möjligheter att utveckla mötesplatser för framtiden, stärka samarbetet med hyresgäster och sprida goda shoppingidéer över gränserna. Vi finns i Kina, Europa och Ryssland där vi äger och driver 58 shoppingdestinationer i 13 länder på totalt mer än 3,2 miljoner kvadratmeter GLA. Våra shoppingdestinationer har cirka 400 miljoner besökare årligen. www.retailcentres.se

Det är jättespännande att nu ha satt ett datum för öppningen av shoppingcentret. Jag ser fram emot att kunna bjuda besökarna på positiva shoppingupplevelser.
Mia Eskilsson, Centrumchef IKEA Centres Umeå
Redan nu är mer än 90% av ytan uthyrd och just nu förs diskussioner med potentiella hyresgäster vad gäller resterande del. Det känns mycket positivt inför öppningen nästa vår.
Camilla Ahlgren, Leasing Director, IKEA Centres Nordic