IKEA återkallar RUND mugg i klarglas

IKEA uppmanar kunder som har RUND mugg i klarglas att omedelbart sluta använda den och att lämna tillbaka den på närmsta IKEA varuhuset mot full ersättning.

IKEA har fått in tolv rapporter från olika ställen i världen om att RUND mugg i klarglas har gått sönder vid användning. I fem av rapporterna konstateras att en skada har uppkommit.

När IKEA fått rapporter om möjliga problem med trasigt glas har en undersökning inletts som visade på variationer i glasets tjocklek.

Som en säkerhetsåtgärd har IKEA därför beslutat återkalla RUND mugg i klarglas på alla marknader.

Säkerhet har högsta prioritet på IKEA och rekommenderar därför alla berörda kunder att lämna tillbaka RUND mugg i klarglas.

Vi beklagar eventuella besvär detta orsakar.

För mer information se www.IKEA.se eller kontakta Byten & Återköp

på ditt närmaste IKEA varuhus.

Ylva Magnusson, pressansvarig IKEA Sverige, 0733-53 12 97, ylva.magnusson@ikea.com

IKEA erbjuder heminredning med god design och funktion till låga priser. IKEA integrerar insatser för miljön i den dagliga verksamheten och stöder kontinuerligt sociala initiativ.

IKEA grundades 1943 och har 17 varuhus i Sverige, som årligen besöks av 33 miljoner människor. Distanshandeln bedrivs genom IKEA Handla Hemma. IKEA koncernen har 283 varuhus i 26 länder, som årligen besöks av 626 miljoner människor. IKEA katalogen trycks i 197 miljoner exemplar på 29 språk. www.ikea.se  LyssnaLäs fonetiskt