Nya IKEA öppnar i Västerås

Välkommen till invigningen av det nya IKEA varuhuset

Onsdag 13 april klockan 7.00 – 10.00

Vi möts vid personalingången på nya IKEA varuhuset i Västerås.

Välkommen att delta vid invigningsfrukosten för nya IKEA varuhuset i Västerås. Freddy Johansson, varuhuschef IKEA Västerås och Peter Agnefjäll, VD IKEA Svenska Försäljnings AB, kommer att prata om det nya varuhuset tillsammans med Ulla Persson, Kommunstyrelsens ordförande, Västerås Stad.

Ernst Kirchsteiger, en av våra tidigare medarbetare, är konferencier under frukost och invigning.

Kl 8.00 gör vi en rundvandring i det nya varuhuset och sen blir det sedvanlig invigningsceremoni med stocksågning vid entrén kl 9.30.

Anmälan senast 12 april till Ylva Magnusson, pressansvarig, IKEA Sverige, email: ylva.magnusson@ikea.com Tel: 0733-53 12 97

Välkommen!

Freddy Johansson

Varuhuschef

IKEA Västerås

Ylva Magnusson, pressansvarig IKEA Sverige 0733-53 12 97, ylva.magnusson@ikea.com

Om IKEA

IKEA erbjuder heminredning med god design och funktion till låga priser. IKEA integrerar insatser för miljön i den dagliga verksamheten och stöder kontinuerligt sociala initiativ.

IKEA grundades 1943 och har 17 varuhus i Sverige, som årligen besöks av 33 miljoner människor. Distanshandeln bedrivs genom IKEA Handla Hemma. IKEA koncernen har 283 varuhus i 26 länder, som årligen besöks av 626 miljoner människor. IKEA katalogen trycks i 197 miljoner exemplar på 29 språk. www.ikea.se