Lifeline Entertainment anlitar ILES PR

Report this content

Lifeline Entertainment har anlitat ILES PR för Özz Nûjens första soloturné med den egenskrivna föreställningen ”Dålig stämning”. Nyheten om föreställningen och Sverigeturnén släpps idag och 15 februari 2012 är det premiär på Cirkus i Stockholm.

Özz Nûjen är en av Sveriges mest kända och mångfacetterade komiker och skådespelare. Efter elva år på standup-scenen, på filmduken, på teaterscenen, i tv och radio ger han sig våren 2012 ut på sin första soloturné med den egenskrivna föreställningen "Dålig stämning". I den utforskar Özz Nûjen varför vi svenskar anstränger oss så för att undvika den obekväma tystnaden, varför vi hellre pratar skit bakom ryggen på varandra än riskerar att dålig stämning uppstår i rummet och varför vi gör allt för att vi alla ska vara överens hela tiden.

– Jag arbetade med Özz redan back in the P3-days, när han gjorde ”Morgonpasset” och ”Programmet som inte får heta Bögradion”. En varmare, mer engagerad och rolig person får man leta efter. Det är verkligen på tiden att han gör en egen föreställning, precis som det är på tiden att vi får jobba tillsammans igen, säger Helena Iles, delägare av ILES PR och pr-konsult.

”Dålig stämning” blir fjärde Sverigeturnén ILES PR arbetar med på uppdrag av Lifeline Entertainment. Tidigare har byrån anlitats för David Batras ”Det här var ju tråkigt” (som har nypremiär 30 september i Karlshamn), för Jonas Gardells ”Trafikplats glädjen” och Owe Thörnqvists ”Mr Boogieman – Tack och Hej!”.

– I dag tenderar pr-fokus allt oftare att hamna på sociala medier men jag anser att det är oerhört viktigt att parallellt även arbeta strategiskt med redaktionellt innehåll. ILES PR behärskar båda delarna och jag är väldigt nöjd med våra tidigare samarbeten, säger Michael Henriksson, vd för Lifeline Entertainment.

ILES PR startades i juni 2010 och har idag två heltidsanställda. Knutna till byrån finns även ett par externa konsulter med nischad expertis. På ILES PR:s bord just nu ligger förutom Özz Nûjens ”Dålig stämning” och David Batras ”Det här var ju tråkigt” uppdrag för bland annat Riksteatern, Sveriges Radio, Blixten & Co, .SE, RAW Comedy, BASE 23 och Bakåt:Framåt.

Hälsa på ILES PR
www.iles.se