Rapport Q2 2024 för Ilija Batljan Invest AB (publ): justerad soliditet 46%

Januari-juni 2024

Resultat efter skatt uppgick till -108 MSEK (-1 560).

Soliditet uppgick till 40 procent (40). Justerad soliditet uppgick till 46 procent (41).

Väsentliga händelser under perioden

Bolagets resultat fortsätter att påverkas av SBB:s nedskrivning av värdena i bl.a. intressebolagen. Periodens resultat blev -108 Mkr (- 1 560).

IBIAB har fortsatt starkt fokus att minska skuldsättningen. Bolaget har till och med Q2 återköpt egna gröna obligationer för 282 mkr. Bolagets ambition är att fortsätta med återköpen och fortsatt skuldminskning.

Bolagets justerade soliditet var 46 % i slutet av Q2 2024.

Väsentliga händelser efter periodens utgång

Ilija Batljan Invest AB meddelade den 19 juli 2024 att Bolaget uppfyllt villkoret, i enlighet med de ändrade obligationsvillkoren (Amendment and Restatement Agreement relating to terms and conditions originally dated 9 June 2021) publicerade den 15 mars 2024, om att bolaget inom 6 månader ska ha återköpt egna Obligationer till ett sammanlagt nominellt belopp av minst 300 mkr. Enligt skuldboken erhållen från Euroclear per 19 juli 2024 hade bolaget återköpt egna Obligationer till ett sammanlagt nominellt belopp av 307,5 mkr.

För vidare information vänligen kontakta:

Ilija Batljan, styrelseledamot, ilija@sbbnorden.se

Denna information är sådan information som Ilija Batljan InvestAB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 september 2024 kl. 15:45 CET.