iLOQ S50-app är nu tillgänglig för Huaweianvändare

Report this content

Tack vare utvecklingen av iLOQs S50-app för Huaweianvändare når iLOQ ännu fler användare runt om i världen.

iLOQ S50 ger oslagbara fördelar för service och underhåll i till exempel kritisk infrastruktur samt andra miljöer. Den tar bort de säkerhetsrisker som är relaterade till fysiska nycklar. Åtkomsträttigheter till lås kan delas direkt med iLOQ S50-appen och hanteras enkelt med ett molnbaserat, säkert program.Eftersom varken batterier eller kablar behövs eliminerar det begränsningar i samband med installation av låsen vilket också gör produkten underhållsfri. Detta innebär enorma besparingar i tid och kostnader – särskilt fördelaktigt när det finns många fastigheter och ett stort antal lås på till exempel avlägsna platser. Det korta läsavståndet gör tekniken säker och tillförlitlig drift garanteras även vid strömavbrott.

Huaweianvändare har inte tillgång till de grundläggande delarna för Android-smartphones som inkluderar Google Play Store. Det betyder att de inte har kunnat ladda ner iLOQ S50-appen och dra nytta av fördelarna med iLOQs lösning för mobil åtkomst – maximal säkerhet till minimerade livscykelkostnader.

iLOQ har löst situationen genom att utveckla en version av appen som fungerar med Huawei-smartphones. Den här appen kan laddas ner från Huawei App Gallery. Många Android-appar är redan tillgängliga via App Gallery och Huawei lägger till fler varje dag. Denna viktiga utveckling innebär att Huaweianvändare också får möjligheten att använda iLOQ S50-appen.

Lär dig mer om iLOQ S50-lösningen på vår hemsida.

iLOQ i korthet
iLOQ är ett snabbväxande finskt företag som leder den tekniska revolutionen i den digitala låsbranschen. iLOQ omvandlar mekaniska lås till digitala och mobilanpassade passersystem. iLOQ-systemen bygger på tekniker som vi har utvecklat och patenterat, och som möjliggör elektroniska och mobilstyrda lås utan batterier eller kablar. iLOQ ersätter mekaniska och elektromekaniska låssystem med miljövänliga lösningar som löser problemen med borttappade och kopierade nycklar, minskar låsunderhållet och minimerar kostnaderna under livscykeln. www.iLOQ.com