En induktionshäll med känsla.

Report this content

www.pressinformation.com Många som gillar gasspisens snabbhet har börjat snegla på möjligheten att ha induktion i köket. Om det inte var för det här med science fiction-designen … Men nu kommer ILVE med en häll med riktiga vred, rejäl plåt och klassisk ILVE-känsla.

För många har ILVE varit liktydigt med gasspisar men i fjol kom företagets första spis med induktionshäll.
Nu kommer ILVE även med en induktionshäll för inbyggnad.
På klassiskt ILVE-manér är den 90 cm bred.

Men det speciella är hela uppbyggnaden. ILVEs häll är nämligen byggd i en kassett av rostfritt stål. Det betyder att den i praktiken ser ut som övre delen på en ILVE spis, men utan ugn. Och det i sin tur gör att den passar lika bra i allt från strama minimalistkök till herrgårdsmiljöernas lantkök. Där de vanliga induktionshällarna lätt känns lite malplacerade.

Vreden på framsidan. Nästan alla andra induktionshällar sköts med touch-kontroller på ovansidan av hällen. Men ILVEs modell har istället rejäla spis-vred på framsidan.

– Det finns många som inte riktigt kommer överens med touch-kontroller, säger Peter Sjöberg på ILVEs generalagent Italian Brands.

– Det här känns mer ”på riktigt”. Dessutom ser man redan på håll om en sektion är påslagen eller ej.

Ett av vreden är en timer. Eller rättare sagt en äggklocka! Äkta mekanisk som både tickar och ringer! En skön kontrast till den svårbegripliga high-tech magin bakom induktionshällens förmåga att värma utan att själv bli varm.

Hällen heter ILVE HPi90 och kostar ca 29.965 kronor i butik.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA: Peter Sjöberg, Italian Brands Tel: 08-544 435 35 peter.s@italianbrands.se

www.ilve.se