Bredbandsbolaget och Independent Media Group samarbetar kring barnprogram.com

Bredbandsbolaget och Independent Media Group samarbetar kring barnprogram.com Bredbandsbolaget och Independent Media Groups dotterbolag E-tainment Sweden, samarbetar kring innehåll för barn via bredband. Bredbandsbolagets portal får en ny tjänst, barnprogram.com genom det nya samarbetet med E-tainment. E-tainment Sweden AB, IMG-koncernens paraplybolag för satsningar inom internetområdet och digitala rättigheter, ska erbjuda barn och barnfamiljer tillgång till spel, tävlingar, rörliga bilder och annat barnmaterial via barnprogram.com som nu läggs in i Bredbandsbolagets portal. Bredbandsbolagets abonnenter får därigenom tillgång till en mängd spel- och underhållningsmaterial med svensk profil. Abonnenterna erbjuds on- linespelen Fem myror är fler än fyra elefanter, Julkalenderspelet år 2000, Mysteriet på Greveholm samt fjolårets julkalenderspel Skrotens Hjältar. Barnprogram.com kommer också att vara en handelsplats för barnfamiljer. - Samarbetsavtalet understryker att bredband nu handlar allt mer om innehåll. Avtalet med Bredbandsbolaget visar styrkan i vårt innehåll och är en viktig markering för oss som rättighetsbolag. Detta är startskottet för en rad liknande avtal som vi kommer att teckna genom vårt nystartade bolag E-tainment Sweden AB, säger Joakim Hedin, koncernchef IMG. - Vi fortsätter att bygga på vår portal med intressanta tjänster. Målsättningen är att lansera barnprogram.com under hösten, säger Gunnar Sjögren, vice VD Bredbandsbolaget. För mer information, kontakta Bredbandsbolaget via presstelefon 08-406 95 62. Läs gärna mer på www.bredband.com Joakim Hedin, VD, Independent Media Group AB, 033 - 44 25 01 eller 0705-21 53 00 joakim.hedin@independent-mg.se, www.independent-mg.se Bredbandsbolaget Bredbandsbolaget (B2) är marknadsledande inom bredbandskommunikation och erbjuder bredbandstjänster till hushåll och mindre företag. Bolaget bildades sommaren 1998 och ägs av bland annat O-listenoterade Framfab, the Carlyle Group, Intel, Investor, Morgan Stanley Dean Witter, NTL samt Novestra. Independent Media Group bedriver verksamhet inom underhållningsområdet. Verksamheten omfattar utgivning och utveckling av multimediaprodukter för barn och ungdomar, skivbolag med omfattande export, försäljning av köpfilmer på video samt försäljning och distribution av video, DVD, musik och multimedia genom egna säljbolag i Sverige, Norge och Finland. Koncernen är även aktiv inom de nya mediaområdena med fokus på rättigheter för digital distribution. Independent Media Group är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker IMG). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/27/20000327BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/27/20000327BIT00160/bit0002.pdf