Independent Media Group och Bonnier Multimedia tecknar samarbetsavtal

Independent Media Group och Bonnier Multimedia tecknar samarbetsavtal IMG och Bonnier Multimedia (BMM) har träffat en överenskommelse som innebär att IMGs säljbolag i Sverige och Norge från och med den 1 juni ansvarar för försäljning och distribution av hela BMMs sortiment av multimedia. Bonnier Multimedias sortiment är brett och innehåller allt från lek- och lärprodukter för de yngsta till spel och körkortsutbildning. Avtalet innebär att IMG koncernen från och med den 1 juni ansvarar för försäljningen och distribution av BMMs multimediaprodukter i Sverige och Norge. Den årliga volymen för Sverige och Norge uppskattas till 15 Mkr. - Vi glädjer oss åt samarbetet med Bonnier Multimedia. Det kompletterar det utbud vi erbjuder butikerna idag och ger oss ökad volym i försäljningen, vilket ger skalfördelar, säger Joakim Hedin, VD för Independent Media Group. - Samarbetet med IMG är positivt. På det här sättet kan vi koncentrera oss på vår egen förlags-verksamhet och samtidigt får vi en stark distributionspartner med ett sortiment som stämmer väl överens med vårt produktutbud, säger Jan Kronquist, VD för Bonnier Multimedia. För ytterligare information kontakta: Joakim Hedin, VD, Independent Media Group AB, 033 - 44 25 01 eller 0705-21 53 00 joakim.hedin@independent-mg.se, www.independent-mg.se Jan Kronquist, VD, Bonnier Multimedia, tel. 08 - 736 47 50 eller 0704-95 18 17 jan.kronquist@multimedia.bonnier.se, www.multimedia.bonnier.se Independent Media Group bedriver verksamhet inom underhållningsområdet. Verksamheten omfattar utgivning och utveckling av multimediaprodukter för barn och ungdomar, skivbolag med omfattande export, försäljning av köpfilmer på video samt försäljning och distribution av video, DVD, musik och multimedia genom egna säljbolag i Sverige, Norge och Finland. Koncernen är även aktiv inom de nya mediaområdena med fokus på rättigheter för digital distribution. Independent Media Group är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker IMG). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00710/bit0002.pdf