Independent Media Group tecknar avtal med Norsk TV (NRK)

Independent Media Group tecknar avtal med Norsk TV (NRK) IMG har tecknat ett samarbetsavtal med NRK Aktivum som innebär att IMG's norska dotterbolag DHE Norge A/S kommer att ansvara för distributionen av NRK's populära barn & familj, Drama och TV-serier på video/DVD. Samarbetet påbörjas omedelbart med utgivningen av årets julkalender "Amalies jul". Efter den 1 januari utökas utgivningen. Parterna undersöker också förutsättningarna för att producera multimedia produkter baserat på de välkända koncept och karaktärer NRK förfogar över. IMG har sedan tidigare samarbeten med YLE i Finland och SVT i Sverige. - Avtalet med NRK ger oss tillgång till en attraktiv produktkatalog och en intressant samarbets-partner. Avtalet innebär också att vi ökar volymerna väsentligt i vår norska verksamhet som går från förlust till vinst på 12 månadsbasis. Nationellt material oavsett mediabärare har en mycket stor efterfrågan, säger Joakim Hedin, VD för Independent Media Group AB. För ytterligare information kontakta: Joakim Hedin, VD, Independent Media Group AB, Tel 033 - 44 25 01, Mobil 0705-21 53 00 E-post: joakim.hedin@independent-mg.se, www.independent-mg.se Independent Media Group bedriver verksamhet inom underhållningsområdet. Verksamheten omfattar utgivning och utveckling av multimediaprodukter för barn och ungdomar, skivbolag med omfattande export, försäljning av köpfilmer på video samt försäljning och distribution av video, DVD, musik och multimedia genom egna säljbolag i Sverige, Norge och Finland. Koncernen är även aktiv inom de nya mediaområdena med fokus på rättigheter för digital distribution. Independent Media Group är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker IMG). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT00780/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT00780/bit0002.pdf