Kommuniké ifrån ordinarie bolagsstämma i Independent Media Group AB

Kommuniké ifrån ordinarie bolagsstämma i Independent Media Group AB På Independent Media Groups ordinarie bolagsstämma den 24 augusti beslutade stämman att omvälja styrelseledamöterna Jan Sparr, Joakim Hedin, Jan Samuelsson och Leif Hedelin. Robert Mesterton valdes som ny ledamot. Staffan Holm och Anders Perhage hade avböjt omval. På efterföljande konstituerande styrelsemöte omvaldes Jan Sparr till ordförande. Stämman beslutade vidare att ge styrelsen ett bemyndigande för att kunna genomföra nyemission om maximalt 1 miljon B-aktier riktad till svenska eller utländska institutioner eller för att kunna användas i samband med företagsförvärv. Stämman godkände också det förslag till optionsprogram på marknadsmässiga villkor som avses riktas till anställda inom IMG koncernen som vid full teckning omfattar 125 000 B-aktier en utspädning om 3,6% av kapitalet. För ytterligare information kontakta: Joakim Hedin, VD, Independent Media Group AB, 033 - 44 25 01 eller 0705-21 53 00 joakim.hedin@independent-mg.se, www.independent-mg.se Independent Media Group bedriver verksamhet inom underhållningsområdet. Verksamheten omfattar utgivning och utveckling av multimediaprodukter för barn och ungdomar, skivbolag med omfattande export, försäljning av köpfilmer på video samt försäljning och distribution av video, DVD, musik och multimedia genom egna säljbolag i Sverige, Norge och Finland. Koncernen är även aktiv inom de nya mediaområdena med fokus på rättigheter för digital distribution. Independent Media Group är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker IMG). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/25/20000825BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/25/20000825BIT00120/bit0002.pdf