• IMI/

IMI Supply Chain Solutions lanserar IMI GO! Ett smartare lager och transporthanteringssystem för e-handel och retail

Report this content

IMI Supply Chain Solutions är mitt inne i en spännande tillväxtresa. Företaget har under många år fokuserat på de mest komplexa logistikutmaningarna för stora företag, vilket de fortsätter att göra - men nu har de med sin nya satsning IMI GO! kunnat bredda sitt erbjudande genom att lansera en effektiv och prisvärd WMS- och TA-lösning för e-handel och retail.

Med e-handel och retail i fokus

IMI GO! är ett system som kombinerar och effektiviserar både lagerhantering och transportadministration. Systemet erbjuder en kostnadseffektiv lösning för snabbväxande företag, som kan dra nytta av möjligheten att hålla kostnaderna nere samtidigt som de effektiviserar sin verksamhet.

För e-handel och retailbolag där branschen och efterfrågan ständigt förändras är en lösning som IMI GO! det perfekta systemet. Förutom att kunna använda samma system från order- till lager- och transporthantering samt retur, så är systemet även flexibelt och skalbart och integreras enkelt med befintliga eller nya system.

“Vi såg ett stort behov av att kunna erbjuda en lösning för e-handel och retail där man kunde kombinera och effektivisera både lagerhantering och transportadministration. Med IMI GO! når vi ut till snabbväxande bolag som vill ha en effektiv lösning som samtidigt håller ner kostnaderna.” Karin Hoflund Marknadschef, IMI Supply Chain Solutions.

Twistshake ökade effektiviteten med 80% under Black Week

IMI GO! har redan hjälpt flera framgångsrika företag med sin logistik. Ett exempel på detta är Twistshake och rusningen under Black Week 2020. IMI GO! som implementerades på bara två veckor ökade effektiviteten med 80% samtidigt som Twistshake kunde dra ner på personal och minska kostnaderna under Black Week.

IMI Supply Chain Solutions utökar sina tjänster för att bredda sin kundbas och hjälpa fler snabbväxande företag inom e-handel och retail. Snabbt, prisvärt och skalbart - det är exakt hur vi bäst kan beskriva IMI GO!

“ IMI GO! är utvecklad för att möta de behov som uppstått inom e-handel och retail. Vår förhoppning är att lösningen ska hjälpa våra kunder att jobba effektivt och mer automatiserat men framför allt att ge en bra kundupplevelse till sina kunder, avslutar Karin Hoflund.”

För att läsa mer om IMI GO! Besök IMI Supply Chain Solutions

Karin Hoflund
Marknadschef
karin.hoflund@im.se

Med ett engagerat team och tillförlitliga system för komplex varudistribution är IMI en ledande mjukvaruleverantör inom hållbar logistik, order- och lagerhantering. IMI:s helhetslösningar och expertkunskap inom logistikområdet är centrala för att automatisera och effektivisera distribution av snabbrörliga varor för internationella och marknadsledande företag.

Taggar: