Redeye: Imint - The challenge remains

Imint has been very successful in signing new agreements that include an increased number of features during the year. The recent reports, however, indicate that the average compensation received per phone has decreased rather rapidly. Hence, we argue that Imint's challenge in proving that it can monetize on its agreements remains. In this report, we have revised our forecasts and long-term assumptions based on how the compensation levels seem to have developed thus far, which brings an updated fair value range.

Read more and download the research update: http://bit.ly/2ZlH2L5

Start following companies at Redeye to receive the latest equity research within Life Science and Technology.

This is a press release from Redeye - Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/about/

Om oss

IMINT Image Intelligence AB (”Imint”) är ett svenskt mjukvaruproduktbolag grundat 2007 vars mål är att inta en världsledande position för att optimera och förbättra video, till exempel i realtid direkt från kameran eller i live-strömmar, för att skapa mervärde åt både videokonsumenten och den professionella brukaren. Imints vision är att riva ner tekniska begränsningar så att visuella historier kan berättas och delas av alla. Imints produktplattform Vidhance® har integrerats och sålts till internationella bolag inom allt ifrån krävande tillämpningar inom försvar och industri, till konsumentelektronikföretag, framförallt smartphonetillverkare. Vidhance består idag av ett flertal olika och självständiga funktioner för videoförbättring. Imint har kontor i Uppsala och Shanghai, och är representerat i andra Asiatiska länder genom säljagenter.