Immunovia bjuds in till Cowens 42:a årliga hälso- och sjukvårdskonferens

LUND, SVERIGE – Immunovia kommer att delta i Cowens 42:a årliga virtuella hälso- och sjukvårdskonferens den 9 mars 2022.

Philipp Mathieu, tillförordnad vd och koncernchef, kommer att hålla en presentation onsdagen den 9 mars 2022 kl. 16:30 CET.

Länk till webbsändningen: https://wsw.com/webcast/cowen108/register.aspx?conf=cowen108&page=immnov&url=https://wsw.com/webcast/cowen108/immnov/2375982

En inspelad version kommer att finnas på företagets webbplats efter eventet på www.immunovia.com.

Tobias Bülow

Senior Director Investor Relations and Corporate Communications
Email: tobias.bulow@immunovia.com
Tel: +46 736 36 35 74

Informationen lämnades för offentliggörande den 22 februari 2022 klockan 09:30 CET.

Immunovia AB är ett diagnostikföretag med visionen att revolutionera den blodbaserade diagnostiken och öka överlevnaden för patienter med cancer.

Vår första produkt, IMMray® PanCan-d, är det enda blodtest som för närvarande är tillgängligt på marknaden specifikt för tidig upptäckt av cancer i bukspottkörteln. Testet har oöverträffad klinisk prestanda. Kommersialiseringen av IMMray® PanCan-d startade i augusti 2021 i USA där IMMray® PanCan-d erbjuds som ett laboratorieutvecklat test (LDT) exklusivt av Immunovia, Inc. För mer information, se: www.immunoviainc.com.

Immunovia samarbetar och engagerar sig med vårdgivare, ledande experter och patientgrupper globalt för att göra detta test tillgängligt för alla högriskgrupper för bukspottkörtelcancer.

USA, den första marknaden där IMMray® PanCan-d är kommersiellt tillgänglig, är världens största marknad för upptäckt av cancer i bukspottkörteln med ett uppskattat värde på mer än 4 miljarder USD årligen.

Immunovias aktier (IMMNOV) är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.immunovia.com.