Immunovia håller en Virtuell Investerardag på tisdag, 30 juni 2020

LUND, SVERIGE – Immunovia AB (publ) (”Immunovia”) annonserar idag att företaget kommer hålla en virtuell investerardag på tisdag den 30 juni 2020, från kl 14:00 till 16:00 CET.

Online-mötet kommer att innehålla presentationer av Immunovias Styrelseordförande Carl Borrebaeck, VD Mats Grahn, Chief Commercial Officer Laura Chirica, Senior VP Sales North America Michael Pettigrew, samt Dr. Thomas King, Medical Director.För de som är intresserade av att delta i detta evenemang, vänligen rsvp genom att skicka e-post till företagets IR-funktion på ir@immunovia.com.

Ytterligare detaljer för evenemanget kommer att meddelas närmare evenemanget.

För mer information, kontakta:

Julie Silber, Director of Investor Relations, Immunovia

E-post: julie.silber@immunovia.com

Tel: +46 7 93 486 277

Immunovia AB är ett diagnostikföretag som utvecklar och kommersialiserar blodtest med hög säkerhet för tidig upptäckt av cancer och autoimmuna sjukdomar baserade på Immunovias egenutvecklade testplattform IMMray®. Testen baseras på analys av mikroarrayer av biomarkörantikroppar med hjälp av avancerad maskininlärning och bioinformatik för att skilja ut en uppsättning relevanta biomarkörer som indikerar en viss sjukdom. På så sätt uppstår en unik ”biomarkörsignatur för sjukdomen”.

Företaget grundades 2007 och bygger på cancerstudier och banbrytande forskning vid Institutionen för immunteknologi vid Lunds universitet och CREATE Health cancercentrum i Sverige.

Den första produkten, IMMray® PanCan-d, genomgår för närvarande klinisk utvärdering i några av världens största kliniska studier om bukspottkörtelcancer, PanFAM-1, PanSYM-1 och PanDIA-1 och nu inleds slutvalidering inför säljstart under fjärde kvartalet 2020. När IMMray® PanCan-d har validerats kommer det att bli det första blodbaserade testet för tidig diagnos av bukspottkörtelcancer på marknaden, med potential att väsentligt förbättra patienternas överlevnad och resultat.

Immunovia Dx Laboratories i Marlborough, Massachusetts, USA och Lund kommer att tillhandahålla laboratorietester i två ackrediterade referenslaboratorier.

Immunovias aktier (IMMNOV) är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök www.immunovia.com.