Immunovia presenterar på ett satellitsymposium vid European Pancreatic Club (EPC) - International Association of Pancreatology (IAP) Årsmöte den 2 juli 2020

LUND, SVERIGE - Immunovia AB (publ) (“Immunovia”) meddelade idag att företaget kommer att presentera vid EPC-IAP’s 52:a Årsmöte den 2 juli 2020. Årets evenemang kommer att hållas virtuellt och man kommer kunna delta online för att titta och lyssna på föreläsningar om den senaste forskningen inom pankreatologi. Registrering för årets konferens är öppen och kan göras via den här länken: https://www.epc2020.eu/

Detaljer om Immunovias satellitsymposium:
Datum: 2 juli 2020
Tid: 12.20-12.40 CET
Titel:  First-In-Class IMMray™ PanCan-d Enters Final Clinical Validation Stages for launch Q4 2020 for Early Detection of Pancreatic Cancer
Presenteras av: MD Thomas King, Medical Director, Immunovia.

Q&A-sessionen kommer ledas av PhD Laura Chirica, Chief Commercial Officer, Immunovia.

För mer information om programmet: https://www.epc2020.eu/programme/programme

Om EPC

European Pancreatic Club (EPC) är en ideell, internationell vetenskaplig organisation som ägnar sig åt studier av bukspottkörteln. EPC grundades 1965 med idén att föra samman grundforskare och kliniker i en informell atmosfär för att främja vänskapsband och forskningskommunikation mellan dem. EPC har därmed skapat en plattform för pankreatologer under fem decennier. EPC har starka förbindelser med olika europeiska nationella pankreasföreningar (från 22 länder).

Om IAP

International Association of Pancreatology (IAP) är en unik internationell organisation som grundades 1985. IAP tillhandahåller en samlingspunkt och sammanbinder nationella och regionala organisationer med det gemensamma målet att främja pankreatologi över hela världen. De har en unik modell där medlemmar i olika nationella organisationer tilldelas dubbelt medlemskap i IAP och moderorganisationen. För närvarande har de >3500 medlemmar som består av grundforskare och kliniska forskningsledare från 32 länder som utforskar bukspottkörtelbiologi och patofysiologi för att hitta nya behandlingar och förbättra resultaten för bukspottkörtelsjukdomar.

För mer information, kontakta:
Julie Silber, Director of Investor Relations, Immunovia
E-post:
julie.silber@immunovia.com
Tel: +46 7 93 486 277

Immunovia AB är ett diagnostikföretag som utvecklar och kommersialiserar blodtest med hög säkerhet för tidig upptäckt av cancer och autoimmuna sjukdomar baserade på Immunovias egenutvecklade testplattform IMMray®. Testen baseras på analys av mikroarrayer av biomarkörantikroppar med hjälp av avancerad maskininlärning och bioinformatik för att skilja ut en uppsättning relevanta biomarkörer som indikerar en viss sjukdom. På så sätt uppstår en unik ”biomarkörsignatur för sjukdomen”.

Företaget grundades 2007 och bygger på cancerstudier och banbrytande forskning vid Institutionen för immunteknologi vid Lunds universitet och CREATE Health cancercentrum i Sverige.

Den första produkten, IMMray® PanCan-d, genomgår för närvarande klinisk utvärdering i några av världens största kliniska studier om bukspottkörtelcancer, PanFAM-1, PanSYM-1 och PanDIA-1 och nu inleds slutvalidering inför säljstart under fjärde kvartalet 2020. När IMMray® PanCan-d har validerats kommer det att bli det första blodbaserade testet för tidig diagnos av bukspottkörtelcancer på marknaden, med potential att väsentligt förbättra patienternas överlevnad och resultat.

Immunovia Dx Laboratories i Marlborough, Massachusetts, USA och Lund kommer att tillhandahålla laboratorietester i två ackrediterade referenslaboratorier.

Immunovias aktier (IMMNOV) är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök www.immunovia.com.