Inbjudan till presentation av Immunovias bokslutskommuniké för 2019

LUND - Immunovia bjuder in till telekonferens (på engelska) för investerare, analytiker och media fredagen den 14 februari 2020, klockan 08:30 (CET). Immunovia publicerar sin bokslutskommuniké 2019 den ​​14 februari 2020, klockan 08:00 (CET).

VD Mats Grahn kommer att presentera Immunovia och kommentera bokslutskommuniké 2019 följt av en frågestund. Ring gärna in några minuter före telefonkonferensen börjar.

För att delta, vänligen ring in på ett av numren nedan och ange Immunovia konferenskod till operatören:

Telefonnummer:

Sweden: +46 (0) 8 50 520 424

United States: +1 212 999 6659

Austria: +43 (0) 12530807

Germany: +49 (0) 30 3001 90612

Denmark: +45 3271 4573

Switzerland: +41 (0) 22 592 7103

Spain: +34 91 787 0777

Netherlands: +31 (0) 20 794 8426

Norway: +47 2156 3318

France: +33 (0) 1 7037 7166

United Kingdom (standard internationell åtkomst): +44 (0) 20 3003 2666

Konferens kod:

(Att ange till operatör): Immunovia

Webcast:

Julie Silber

Director of Investor Relations

Email: julie.silber@immunovia.com

Tel: +46 7 93 486 277

På Immunovias hemsida under Investerare/Finansiella Rapporter (http://immunovia.com/sv/investerare/finansiella-rapporter/) kommer det att finnas en MP3-fil för den som vill lyssna av telefonkonferensen i efterhand, filen är tillgänglig inom 2 timmar efter telefonkonferensens slut.

Immunovia AB är ett diagnostikföretag som utvecklar och kommersialiserar blodtest med hög säkerhet för tidig upptäckt av cancer och autoimmuna sjukdomar baserade på Immunovias egenutvecklade testplattform IMMray®. Testen bygger på baseras på analys av mikroarrayer av biomarkörantikroppar med hjälp av avancerad maskininlärning och bioinformatik för att skilja ut en uppsättning relevanta biomarkörer som indikerar en viss sjukdom. På så sätt uppstår en unik ”biomarkörsignatur för sjukdomen”.

Företaget grundades 2007 och bygger på cancerstudier och banbrytande forskning vid Institutionen för immunteknologi vid Lunds universitet och CREATE Health cancercentrum i Sverige.

Den första produkten, IMMray® PanCan-d, genomgår för närvarande klinisk utvärdering i några av världens största kliniska studier om bukspottkörtelcancer, PanFAM-1, PanSYM-1 och PanDIA-1 och nu inleds slutvalidering inför säljstart under tredje kvartalet 2020. När IMMray® PanCan-d har validerats kommer det att bli det första blodbaserade testet för tidig diagnos av bukspottkörtelcancer på marknaden, med potential att väsentligt förbättra patienternas överlevnad och resultat.

Immunovias aktier (IMMNOV) är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök www.immunovia.com.