Inbjudan till presentation av Immunovias delårsrapport januari-juni 2018 samt kommentarer kring tidigare publicerade studieresultat inom autoimmunitet

Lund (Sverige) - Immunovia publicerar bolagets delårsrapport för perioden januari-juni 2018, fredagen den 24 augusti 2018, klockan 08:30 (CET).

Immunovia bjuder in till en telefonkonferens (på engelska) för investerare, analytiker och media den 24 augusti 2018, klockan 16:00-17:00 (CET). VD Mats Grahn kommer att presentera Immunovia och kommentera halvårsrapporten samt pressreleasen från den 22 augusti rörande studieresultaten inom autoimmunitet följt av en frågestund.

Ring gärna in några minuter före telefonkonferensen börjar på nedanstående nummer:

Telefonnummer:
SE: +46856642662

BE: +3224040635
CH: +41225675548

DE: +4969222229046

DK: +4582333178

FR: +33170750725
NE: +31207168416

NO: +4723500254

UK: +442030089803

US: +16465025116

På Immunovias hemsida under Investerare/Finansiella Rapporter (http://immunovia.com/sv/investerare/finansiella-rapporter/) kommer det att finnas en MP3-fil för den som vill lyssna av telefonkonferensen i efterhand, filen är tillgänglig inom 2 timmar efter telefonkonferensens slut.

För frågor samt för tidsbokning av intervjuer: ir@immunovia.com

Immunovia AB grundades 2007 av forskare från Institutionen för immunteknologi vid Lunds universitet och CREATE Health, strategiskt centrum för translationell cancerforskning i Lund, Sverige. Immunovias strategi är att analysera den uppsjö av information som finns i blodet och översätta den till kliniskt användbara verktyg för att diagnostisera komplexa sjukdomar så som cancer, tidigare och mer exakt än vad som tidigare varit möjligt. Immunovias centrala teknologiplattform, IMMray®, baseras på analys av mikroarrayer av biomarkörantikroppar. Företaget utför nu kliniska valideringsstudier för kommersialisering av IMMray® PanCan-d, som kan bli det första blodbaserade testet för tidig diagnos av pankreascancer. I början av 2016, initierade företaget ett program med fokus på diagnos, prognos och terapimonitorering av autoimmuna sjukdomar. (Källa: www.immunovia.com)

Immunovias aktier (IMMNOV) är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök www.immunovia.com.