Ökad marknadstillgång när Immunovia, Inc. erhåller licensrättigheter för kliniska laboratorier från Pennsylvanias och Marylands hälsodepartement,vilket gör testet IMMray® PanCan-d tillgängligt i 48 amerikanska delstater

LUND, SVERIGE  Pennsylvanias och Marylands hälsodepartement har beviljat Immunovia, Inc., det amerikanska dotterbolaget till Immunovia AB (Nasdaq Stockholm: IMMNOV), licensrättigheter för kliniska laboratorier, vilket gör det möjligt för läkare i Pennsylvania och Maryland att beställa testet IMMray® PanCan-d till sina patienter.

– Många läkare i Pennsylvania och Maryland har gått i bräschen för arbetet med att förbättra övervakningen av bukspottkörtelcancer. Vi är mycket glada att de nu kan använda IMMray® PanCan-d för att upptäcka bukspottkörtelcancer i stadie 1 och 2 hos patienter i riskzonen. Med tillstånden kan vi nu erbjuda IMMray® PanCan-d i 48 delstater, säger Jeff Borcherding, verkställande direktör för Immunovia, Inc., det amerikanska dotterbolaget till Immunovia AB.

Philipp Mathieu

Tillförordnad vd och koncernchef
Email: philipp.mathieu@immunovia.com

Tobias Bülow

Senior Director Investor Relations and Corporate Communications
Email: tobias.bulow@immunovia.com
Tel: +46 736 36 35 74

Informationen lämnades för offentliggörande den 23 maj 2022 klockan 08:30 CET.

Immunovia AB är ett diagnostikföretag med visionen att revolutionera den blodbaserade diagnostiken och öka överlevnadsfrekvensen för patienter med cancer.

Vår första produkt, IMMray® PanCan-d, är det enda blodtest som för närvarande är tillgängligt på marknaden specifikt för tidig upptäckt av cancer i bukspottkörteln. Testet har oöverträffad klinisk prestanda. Kommersialiseringen av IMMray® PanCan-d startade i augusti 2021 i USA där IMMray® PanCan-d erbjuds som ett laboratorieutvecklat test (LDT) exklusivt av Immunovia, Inc. För mer information, se: www.immunoviainc.com.

Immunovia samarbetar och engagerar sig med vårdgivare, ledande experter och patientgrupper globalt för att göra detta test tillgängligt för alla högriskgrupper för bukspottkörtelcancer.

USA, den första marknaden där IMMray® PanCan-d är kommersiellt tillgängligt, är världens största marknad för upptäckt av cancer i bukspottkörteln med ett uppskattat värde på mer än 4 miljarder USD årligen.

Immunovias aktier (IMMNOV) är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.immunovia.com.