Styrelseledamoten Philipp von Hugo lämnar Immunovias styrelse på egen begäran

LUND (SVERIGE) – Styrelseledamoten i Immunovia AB (publ) ("Immunovia" eller "Bolaget") Philipp von Hugo har på egen begäran meddelat sitt utträde ur styrelsen i Bolaget och avböjer därmed omval i samband med Bolagets årsstämma den 26 maj 2023.

Philipp von Hugo, som sedan årsstämman 2022, har varit styrelseledamot i Immunovia har den 5 maj 2023 meddelat sitt utträde, på egen begäran och med omedelbar verkan, ur styrelsen i Immunovia och avböjer därmed omval vid Immunovias årsstämma den 26 maj 2023.

Bolagets valberedning har informerats om beslutet.

“Vi tackar Philipp för hans arbete i styrelsen och önskar honom lycka till med framtida engagemang ", kommenterar styrelsens ordförande Carl Borrebaeck.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:

Carl Borrebaeck

Ordförande i styrelsen

carl.borrebaeck@immun.lth.se

karin.almqvist.liwendahl@immunovia.com

OM IMMUNOVIA

Immunovia AB är ett diagnostikföretag med visionen att revolutionera den blodbaserade diagnostiken och öka överlevnadsfrekvensen för patienter med cancer. Immunovias aktier (ticker: IMMNOV) är upptagna till handel på Nasdaq Stockholm. Företaget har sitt huvudkontor i Lund, Sverige. Läs mer om Immunovia på www.immunovia.com.