Verkställande direktör Patrik Dahlen köper Immunovia teckningsoptioner

LUND, SVERIGE – Immunovia AB (publ) (“Immunovia”) meddelar idag att Patrik Dahlen, verkställande direktör i Immunovia, har köpt 250 000 teckningsoptioner av serie 2020/2024 för cirka 400 kSEK. Hans totala innehav uppgår nu till 45 000 aktier och 250 000 optioner i Immunovia. Teckningsoptionerna har en inlösenkurs per aktie på 455 kr. Övriga ledningsgruppen har tecknat 4 000 teckningsoptioner av samma serie.

För mer information, kontakta:
Patrik Dahlen, CEO Immunovia

Email: patrik.dahlen@immunovia.com
Tel: +46 733 76 76 64

Immunovia AB är ett diagnostikföretag som utvecklar och kommersialiserar blodtest med hög säkerhet för tidig upptäckt av cancer och autoimmuna sjukdomar baserade på Immunovias egenutvecklade testplattform IMMray®. Testen baseras på analys av mikroarrayer av biomarkörantikroppar med hjälp av avancerad maskininlärning och bioinformatik för att skilja ut en uppsättning relevanta biomarkörer som indikerar en viss sjukdom. På så sätt uppstår en unik ”biomarkörsignatur för sjukdomen”.

Företaget grundades 2007 och bygger på cancerstudier och banbrytande forskning vid Institutionen för immunteknologi vid Lunds universitet och CREATE Health cancercentrum i Sverige.

Den första produkten, IMMray® PanCan-d, genomgår för närvarande klinisk utvärdering i några av världens största kliniska studier om bukspottkörtelcancer, PanFAM-1, PanSYM-1 och PanDIA-1 och genomgår för närvarande slutvalidering. Bolaget siktar på en försäljningsstart i slutet av första kvartalet 2021 med efterföljande kommersiell testning under andra kvartalet.

När IMMray® PanCan-d har validerats kommer det att bli det första blodbaserade testet för tidig diagnos av bukspottkörtelcancer på marknaden, med potential att väsentligt förbättra patienternas överlevnad och resultat.

Immunovia Dx Laboratories i Marlborough, Massachusetts, USA och Lund kommer att tillhandahålla laboratorietester i två ackrediterade referenslaboratorier.

Immunovias aktier (IMMNOV) är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök www.immunovia.com.