IMPACT COATINGS ERHÅLLER ORDER PÅ BELÄGGNINGSSYSTEM

Det norska plastföretaget Industriverktöj A/S har tecknat order på en PlastiCoater 400 för metallisering av reflektorer. Företaget avser att bygga upp Europas modernaste produktionslina för reflektorer av plast. I linan kommer formsprutning och metallisering att vara helt integrerade i en obemannad produktionscell. Detta är en möjlighet som Impact Coatings, tack vare PlastiCoaterns unika konstruktion, är ensamma om att kunna erbjuda.

Det system som beställts är en s.k. PlastiCoater 400, vilket är den hittills största maskinen inom PlastiCoater-familjen som tillverkats. Leveransen är en turn-key-leverans som även inkluderar processoptimering och fixturer.

”Genom att formspruta och metallisera i ett integrerat flöde minskar vi både lager och ledtider. Vi förväntar oss även att höja kvaliteten och minska kassationen. Investeringen är av stor strategisk betydelse för oss och vi har valt Impact Coatings som vår partner i detta arbete” säger Hans Granlöf, VD på Industriverktöj A/S.

”Vi bedriver för närvarande en internationell säljoffensiv inom plastområdet. Med denna order som referens kan vi förvänta oss att intresset för vårt koncept ökar ytterligare” säger Bertil Nilsson, Försäljningschef på Impact Coatings.

För mer information, kontakta Impact Coatings VD Henrik Ljungcrantz på tel 013 359951 eller 070 6635580 alternativt henrik@impactcoatings.se

Impact Coatings utvecklar state of the art processer och beläggningssystem för miljövänlig PVD-beläggning, Physical Vapor Deposition. Ett sortiment av metalliska och keramiska beläggningar med olika färg och enastående nötningsbeständighet har utvecklats för dekorativa applikationer. Bolaget utvecklar och kommersialiserar också det nya skiktmaterialet Maxfas, som kan ersätta guld för plätering av elektriska kontakter. Dessutom erbjuder Bolaget högeffektiv produktionsteknik för metallisering av plast.

För applicering av dessa beläggningar erbjuder Impact Coatings beläggningssystemen InlineCoater, PlastiCoater och ReelCoater, överlägsna i produktivitet och flexibilitet, speciellt då beläggningen kan integreras med tillverkningen av objekten. Certified Adviser för Impact Coatings är Remium AB. Läs mer på www.impactcoatings.se

Taggar: