IMPACT COATINGS ERHÅLLER REPEATORDER PÅ BELÄGGNINGSSYSTEM

Den kund som sedan tidigare använder två st InlineCoater 300 i sin produktion av glasögonbågar, har beställt ytterligare en maskin.
Ordern inkluderar även den nya typ av beläggningskällor som Impact Coatings utvecklat för mobiltelefonskal.
Det totala ordervärdet är 720.000 Euro och slutleverans beräknas ske före halvårsskiftet.

Ordern är en direkt följd av stigande volymer för kunden samt ett behov av kapacitet för utveckling av nya beläggningar.

Beläggningsmaskinen, en InlineCoater 300, är identisk med de två tidigare maskinerna, som nu varit i full produktion i 1,5 år och som under den tiden visat sig fungera mycket bra för ändamålet.

Kunden har också beställt två stycken beläggningskällor av en ny typ, som Impact ursprungligen utvecklat för att tillmötesgå de senaste kraven för PVD-beläggning av mobiltelefonskal. Beläggningskällorna möjliggör produktion av flera färger och beläggningar med bättre finish och hållfasthet.

För mer information, kontakta Impact Coatings styrelseordförande Torsten Rosell, tel 013 359952 eller 0705 126109 alternativt torsten@impactcoatings.se

Impact Coatings utvecklar state of the art processer och beläggningssystem för miljövänlig PVD-beläggning, Physical Vapor Deposition. Ett sortiment av metalliska och keramiska beläggningar med olika färg och enastående nötningsbeständighet har utvecklats för dekorativa applikationer. Bolaget utvecklar och kommersialiserar också det nya skiktmaterialet Maxfas, som kan ersätta guld för plätering av elektriska kontakter.

För applicering av dessa beläggningar erbjuder Impact Coatings beläggningssystemen InlineCoater, PlastiCoater och ReelCoater, överlägsna i produktivitet och flexibilitet, speciellt då beläggningen kan integreras med tillverkningen av objekten. Certified Adviser för Impact Coatings är Remium AB

Taggar: