Implantica presenterar på Digital Medicine & Medtech Showcase 2022

Report this content

Implantica AG (publ) meddelar idag att Peter Forsell, grundare och vd, presenterar Implantica - the future of eHealth - i en onlinepresentation på Digital Medicine & Medtech Showcase som äger rum virtuellt den 10-12 januari och 17-19 januari 2022.

I sin presentation fokuserar Peter Forsell bland annat på Implanticas eHealth- och trådlösa teknikplattformar, prioriterade produkter samt RefluxStop™, den CE-märkta produkten för behandling av sura uppstötningar.

Implanticas videopresentation gjordes tillgänglig av Digital Medicine & Medtech Showcase för registrerade deltagare på dess partneringONE-plattform och kan ses på följande adress: https://vimeo.com/662821271/fae32fda2e. Eftersom Digital Medicine & Medtech Showcase är en virtuell konferens har presentationen spelats in i förväg och det finns inget fastställt schema för de presenterande företagen. Presentationen kommer också att finnas tillgänglig på Implanticas webbplats, www.implantica.com, under investerare.

Digital Medicine & Medtech Showcase är en del av Biotech Showcase, som är en investerar- och nätverkskonferens som syftar till att ge privata och offentliga life science-företag möjlighet att presentera och träffa investerare och viktiga intressenter som utvecklar digitala terapier, AI och verktyg för maskininlärning, medicintekniska produkter och andra innovativa tekniska framsteg på ett och samma ställe.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Nicole Pehrsson, Investor Relations

Telefon (CH): +41 (0)79 335 09 49
nicole.pehrsson@implantica.com

Implantica är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm.

Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, +46 (0)8 528 00 399, info@fnca.se.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 januari 2021 kl. 08:30 CET.

Om Implantica

Implantica är en medicinteknisk koncern dedikerad till att föra avancerad teknik in i kroppen. Implanticas ledande produkt, RefluxStop™, är ett CE-märkt implantat som motverkar sura uppstötningar av magsaft upp i matstrupen och potentiellt kommer att skapa ett paradigmskifte för anti-reflux-behandling och stöds av framgångsrika resultat från kliniska prövningar. Implantica fokuserar också på eHälsa i kroppen och har utvecklat en bred, patentskyddad produktpipeline baserad delvis på två plattformsteknologier: en eHälsoplattform utformad för att övervaka ett brett spektrum av hälsoparametrar, kontrollera behandling inifrån kroppen och kommunicera till vårdgivaren på avstånd och en trådlös energigivande plattform utformad för att driva fjärrstyrda implantat trådlöst genom intakt hud. Implantica är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (ticker: IMP A SDB). Besök www.implantica.com  för mer information.