IMS hem-pc-leverantör till Sydkraft

IMS hem-pc-leverantör till Sydkraft IMS ska leverera hem-pc-paket till energikoncernen Sydkrafts anställda i Sverige. Det rör sig om en stor affär som är värd betydande belopp. De första uppskattningsvis 2 000 hem-pc-paketen ska levereras under första kvartalet 2002; avtalet som har tecknats gäller emellertid i tre år och omfattar Sydkrafts nuvarande anställda, framtida nya medarbetare och tillkommande bolag. Pc-paketen innehåller mycket kraftfulla datorer, stationära eller bärbara, och tillhörande kringutrustning och programvaror; både datorer och utrustning är av märket Hewlett-Packard. - IMS tar hand om hela hem-pc-processen åt Sydkraft, från en landsomfattande roadshow för att visa upp paketen till löpande beställningar och support. Det innebär att Sydkraft-koncernen avlastas från all administration både före, under och efter projektets genomförande, säger Peter Wallin, ansvarig säljare hos IMS. För ytterligare information, kontakta: Peter Wallin, IMS Data i Malmö, telefon 040-690 45 00,mobil 0709-17 75 07 Peder Alberoth, försäljningschef hos IMS Syd, mobil 0709-17 74 28 ·· IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 15 orter i Sverige och har för närvarande 400 anställda. IMS-koncernen omsatte 600 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande IT-företag. Verksamheten bedrivs inom affärsområdena systemutveckling, teknik och infrastruktur, drift och ASP, IT-produkter och kommunikation. Läs mer om IMS på www.ims.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/27/20011227BIT00250/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/27/20011227BIT00250/bit0001.pdf