IMS nummer ett i Statskontorets upphandling av programvaror och tjänster

IMS nummer ett i Statskontorets upphandling av programvaror och tjänster Systemintegratören IMS fick högst betyg vid Statskontorets upphandling av programvaror och tjänster till offentliga sektorn. Ramavtalet som tecknats gäller i två år och bedöms, enligt Statskontoret, vara värt cirka 500 miljoner kronor. - Det är fantastiskt roligt att Statskontoret återigen valt att teckna avtal med oss och värderat vårt anbud med det i särklass högsta betyget. Statskontorets värdering är ett kvitto på att vi har duktiga medarbetare, ett brett utbud av programvaror och konsulttjänster samt ett konkurrenskraftigt koncept för licensförsäljning, säger Göran Hjelte, vd och koncernchef för IMS. Statskontoret har efter en noggrann genomgång av bland annat anbudsgivarnas rutiner, resurser och kompetens, valt att teckna avtal med IMS och ytterligare sju av de 15 företag som lämnat in anbud. Statskontorets utvärdering tog också hänsyn till frågor som kostnadseffektiv administration, förmåga att ge stöd till användarna med mera. Ramavtalet omfattar förutom programvaror även support, utbildning, tekniskt stöd och utveckling av kundspecifika lösningar i samband med anskaffning av programvaror. Det kan nyttjas av statliga myndigheter och affärsverk, kommuner, landsting med flera. För ytterligare information, kontakta: Göran Hjelte, vd och koncernchef IMS, telefon 08-598 911 11, mobil 0709-17 71 11 Stefan Hendén, affärsområdeschef, telefon 0708-52 14 33 ·· IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 14 orter i Sverige och har för närvarande 350 anställda. IMS-koncernen omsatte 580 miljoner kronor år 2001 och är ett av Sveriges ledande IT-företag. Verksamheten bedrivs inom affärsområdena teknik och IT-infrastruktur, drift och ASP, IT-produkter, systemutveckling och kommunikation. Läs gärna mer på www.ims.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/29/20020429BIT01210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/29/20020429BIT01210/wkr0002.pdf