IMS och Saab i stor licensaffär

Report this content

IMS och Saab i stor licensaffär Systemintegratören IMS ska från och med nu och tre år framåt leverera Microsoftlicenser till Saab AB. Det rör sig om ett så kallat Enterprise agreement-avtal som kan förlängas med ytterligare ett år. Genom avtalet får Saab AB:s drygt 15 000 medarbetare världen över tillgång till de senaste versionerna av Microsofts olika operativsystem och programvaror. IMS tog hem affären i hård konkurrens med flera andra IT-företag. - Affären är en kvittens på att Saab AB är nöjt med vårt mångåriga samarbete kring licenser, säger Göran Hjelte, vd och koncernchef för IMS. Roger Sundberg, IT-chef hos Saab AB: - IMS är en strategisk viktig partner för oss och vi ser fram emot ett fördjupat samarbete. För ytterligare information, kontakta: Göran Hjelte, vd och koncernchef IMS, telefon 08-598 911 11, mobil 0709- 17 71 11 Roger Sundberg, IT-chef Saab AB, telefon 013-18 18 91 ·· IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 15 orter i Sverige och har för närvarande 400 anställda. IMS-koncernen omsatte 600 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande IT-företag. Verksamheten bedrivs inom affärsområdena systemutveckling, teknik och infrastruktur, drift och ASP, IT-produkter och kommunikation. Läs mer om IMS på www.ims.se ·· Saab är ett av världens ledande högteknologiska företag med huvudsaklig verksamhet inom försvar, flyg och rymd. Inom Saab finns en rad spetskompetenser och förmågan till systemintegration. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/20/20011220BIT01360/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/20/20011220BIT01360/bit0001.pdf