IMS ska leverera Microsoft-licenser till Munksjö AB

Report this content

IMS ska leverera Microsoft-licenser till Munksjö AB IMS ska leverera programlicenser till industrigruppen Munksjö AB med över 3000 anställda runt om i världen De senaste årens licenssamarbete mellan IMS och Munksjö AB har fungerat mycket bra och därför förlänger parterna nu ett tvåårigt så kallat Selectavtal med ytterligare två år; avtalet ger Munksjö AB möjlighet att även fortsättningsvis använda de senaste Microsoft-produkterna. IMS webblösning IMS-e gör att industrigruppens programinstallationer förenklas samtidigt som även licenshanteringen kan skötas via webben. Munksjö AB är en starkt nischad pappersproducent vars affärsidé är att utveckla pappersprodukter, där specialprodukter med internationell tillväxt prioriteras. Verksamheten bedrivs inom fyra affärsområden: Paper, Packaging, Massa och Hygien. Huvudkontoret finns i Jönköping. För ytterligare information kontakta: Jari Pohjonen, IMS licensgrupp, telefon 013-460 56 21, mobil 0709-60 56 21 ·· IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 14 orter i Sverige och har för närvarande 350 anställda. IMS-koncernen omsatte 600 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande IT-företag. Verksamheten bedrivs inom affärsområdena teknik och IT-infrastruktur, drift och ASP, IT-produkter, systemutveckling, och kommunikation. Läs mer om IMS på www.ims.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/22/20020122BIT00410/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/22/20020122BIT00410/bit0001.pdf