IMS styrelse positiv till Martinssons bud

Report this content

IMS STYRELSE POSITIV TILL MARTINSSONS BUD Martinsson Gruppen lämnar ett offentligt rekommenderat kontantbud till aktieägare i Intelligent Micro Systems Data AB (publ) ("IMS") Styrelsen för IMS har emottagit och utvärderat Martinssons bud till aktieägarna i IMS. Baserat på en samlad bedömning av IMS marknadsmässiga och finansiella förutsättningar, logiken i en affär med Martinsson samt villkoren i Martinssons bud, ställer sig styrelsen för IMS positiv till Martinssons bud och rekommenderar enhälligt aktieägarna i IMS att acceptera detsamma. Styrelsens ledamöter har också förbundit sig att för sina aktieinnehav i IMS acceptera erbjudandet. För ytterligare information kontakta: Anders Tufvesson, vice VD IMS Data, telefon 08-598 91 013, mobil 0709- 177 013 ·· IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 14 orter i Sverige och har för närvarande 350 anställda. IMS-koncernen omsatte 579 miljoner kronor år 2001 och är ett av Sveriges ledande IT-företag. Verksamheten bedrivs inom affärsområdena teknik och IT-infrastruktur, drift och ASP, IT-produkter och kommunikation. Läs mer om IMS på www.ims.se ·· Martinsson är en rikstäckande aktör inom området server- och serverrelaterade tjänster. Vi stärker företags och organisationers konkurrenskraft med hjälp av väl fungerande IT-lösningar. Martinsson ägs till 50% av 3i och till 50% av RATOS. Martinsson har 230 anställda fördelade på 12 kontor. Nettoomsättningen för helåret 2001 uppgick till 480 mkr och rörelseresultat före goodwill och jämförelsestörande poster till -0,6 mkr. Läs mer på www.martinsson.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/18/20020218BIT00910/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/18/20020218BIT00910/bit0001.pdf