Inför IMS bolagsstämma

Report this content

Inför IMS bolagsstämma KALLELSE Bolagsstämma i Intelligent Micro Systems Data AB (publ.) Aktieägarna kallas härmed till ordinarie bolagsstämma i Intelligent Micro Systems Data AB (publ.) (IMS Data AB) torsdagen den 25 april 2002 kl 17.00 på Scandic Hotell Ariadne, Södra Kajen 37, Värtahamnen, Stockholm. Deltagande Aktieägare som önskar deltaga i bolagsstämman skall: · vara införd som ägare i den utskrift av aktieboken som VPC AB (VPC) gör måndagen den 15 april 2002, samt · ha anmält sig hos bolaget under adress IMS Data AB, Positionen 7, 115 74 Stockholm per telefon 08-598 910 00, eller per telefax 08-598 910 01, senast kl 16.00 fredagen den 19 april 2002. Förvaltarregistrerade aktier För att äga rätt att deltaga i bolagsstämman måste aktieägare, som låtit förvaltarregistrera sina aktier genom banks notariatavdelning eller enskild fondhandlare, tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn hos VPC. Aktieägare som önskar sådan omregistrering måste underrätta förvaltaren om detta i god tid före måndagen den 15 april 2002. Förslag till dagordning 1. Stämmans öppnande. 2. Val av ordförande vid stämman. 3. Upprättande och godkännande av röstlängd. 4. Godkännande av dagordningen. 5. Val av en eller två justeringsmän. 6. Prövning om stämman har blivit behörigen sammankallad. 7. Framläggande av årsredovisning och revisionsberättelse, samt koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse. 8. VD:s presentation. 9. Beslut om fastställande av resultaträkning och balansräkning i moderbolaget och koncernen. 10. Beslut om disposition av bolagets resultat enligt fastställd balansräkning. 11. Beslut om ansvarsfrihet för styrelsens ledamöter och verkställande direktören. 12. Fastställande av arvoden till styrelsen och revisorerna. 13. Val av styrelse. 14. Övriga ärenden. 15. Stämmans avslutande. Förslag till beslut Styrelsens förslag: Punkt 10 Utdelning Styrelsen föreslår att någon utdelning inte skall lämnas till aktieägarna. Förslag från aktieägare: Aktieägare med mer än 15% av rösterna har enat sig om följande förslag: Punkt 12 Arvoden till styrelsen och revisorerna Arvode till styrelsen föreslås utgå med 350.000 kronor (f.å. 350.000 kronor), att fördelas av styrelsen enligt styrelsens prövning mellan de styrelseledamöter som ej är anställda i bolaget. Arvode till revisorerna föreslås utgå enligt särskild överenskommelse. Punkt 13 Val av styrelse Styrelse: Omval av Anders Nohrborg, Stefan Sandén, Tomas Franzén, Lars Carlqvist och Göran Hjelte. Stockholm i mars 2002 Styrelsen För ytterligare information kontakta: Göran Hjelte, vd och koncernchef för IMS, telefon 08-598 91 111 alt 0709- 177111. ·· IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 14 orter i Sverige och har för närvarande 350 anställda. IMS-koncernen omsatte 580 miljoner kronor år 2001 och är ett av Sveriges ledande IT-företag. Verksamheten bedrivs inom affärsområdena teknik och IT-infrastruktur, drift och ASP, IT-produkter, systemutveckling och kommunikation. Läs gärna mer på http://www.ims.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/25/20020325BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/25/20020325BIT00310/wkr0002.pdf